
Vzdělávání dospělých nelze oddělit od vzdělávání dětí. Kdo chce skutečně rozvíjet lidi ve firmách, měl by rozumět tomu, odkud přicházejí – jaké zkušenosti si nesou ze školních lavic, jaké hodnoty a postoje v nich formovalo prostředí, ve kterém vyrůstali, a jak se to všechno promítá do jejich práce, komunikace a vztahů.
V Alternation vzděláváme vždy v kontextu. Neomezujeme se jen na tréninky a workshopy ve firmách, ale sledujeme vzdělávání jako systém, který se dotýká všech generací. Věříme, že právě propojení různých úrovní vzdělávání – od základních škol přes univerzity až po rozvoj dospělých – je klíčem k pochopení toho, jak se lidé učí, mění a rostou.
I proto jsme součástí projektů, které se snaží propojovat školství, neziskový sektor i komerční svět. Spolupracujeme na aktivitách jako Den pro školu, kde se potkávají učitelé s odborníky z praxe. Přednášíme na vysokých školách, sledujeme trendy a hledáme společné jmenovatele mezi světem dětí a světem práce.
A právě o vzdělávání těch nejmladších jsme si tentokrát povídali s Bárou Mlejnkovou. Bára působí v oblasti školství a neziskového sektoru, dlouhodobě se zabývá rozvojem dětí, učitelů i komunit kolem škol. V našem rozhovoru sdílí své zkušenosti o tom, jak systém školství v Česku v současnosti funguje, jaké jsou před ním výzvy, úskalí, ale i naděje. Bára také nastíní, kam by díky iniciativám, jako je projekt “Do hloubky”, mohlo české školství do budoucna směřovat…
Nechte se překvapit a přejeme příjemný poslech!
