00:53
Holland objevuje Kafku v dětství; polské vydávání po stalinismu; odcizení a blízkost
02:01
Imaginární péče o Kafku; sdílený pocit nepatřičnosti; Praha jako cíl studií
02:38
Nejoblíbenější dílo Proces; adaptace pro TV (1981) s Laco Adamíkem; interpretace nikdy není definitivní
03:52
Max Brod a posmrtné vydání; možné důvody Kafkova přání spálit dílo; psaní jako vnitřní nutnost
05:45
Spolupráce s Markem Epsteinem; rozbití klasického biopicu na fragmenty a nechronologii
07:06
Natáčecí nejistota a hledání formy ve střižně („jestli majonéza zabere“)
07:49
Bude film srozumitelný i nečtenářům? Testy s mladými; témata neurodiverzity a odcizení
09:18
Kafka jako „barevný“ autor: humor, hravost, zvědavost vs. stereotyp temnoty
10:19
Láska/nenávist k Praze; hledání ticha, únik od rodičů, pocit zajetí
10:56
Praha ve filmu: Invalidovna jako „atelier“, Karlův most, Hrad, Zlatá ulička, Zámecké schody, Staré Město
11:37
Holland a Praha 60. let: patina, prázdné památky bez turistů
12:25
Kafka jako turistická ikona; proč ho Praha dřív nepřijala; komodifikace po roce 1989
14:35
Jak by Kafka vnímal dnešek: fascinace technikou i úzkost; nadčasovost jeho světů; absurdní humor
17:07
Reklama
17:21
Green Border: výhrůžky, ochranka, „racionální strach“ z politické nenávistné rétoriky
18:13
Nečekaná škála útoků od politiků; stejné by to natočila; zhoršení na hranici; migrace jako zbraň
19:41
Není to film proti Polsku: odpovědnost politiků, hrdinství aktivistů, pohraničníci plní rozkazy
20:35
Evropa a migrace: rozhodnutí Merkelové, nedostatečná řešení, iluze „pevnosti Evropa“
22:43
Paradox tolerance a český strach: málo migrantů, netolerance i k Ukrajincům, politická manipulace
25:05
Varování před fašizací: mainstream přebírá narativ krajní pravice, normalizace vylučování násilí