Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

On Air

Český rozhlas

Společnost

Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

Obrázek epizody Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

Poslechněte si podcast

11. 3. 2021

18 min

Australský profesor psychologie Ullrich Ecker zkoumal v sérii studií publikovaných v Journal of Experimental Psychology: Applied moc titulku. Zjistil, že nadpis může zásadně ovlivnit, co si z článku zapamatujeme. „Dominantní roli pro konzumaci zpravodajství hrají pro mladou generaci sociální sítě. Zhruba 50 procent těchto uživatelů si informaci bere z náhledu, tedy z titulku, krátkého perexu a fotky,“ popisuje analytik Josef Šlerka. Jak nás tedy titulek dokáže ovlivnit? Vít Svoboda