
#7 Tomáš Jirát: Jak řeší hotely a restaurace poptávku po dobíjecích stanicích?

Na vlnu elektromobility naskakují i provozovatelé restaurací a hotelů, kteří si uvědomují stále se zvyšující poptávku jejich zákazníků po dobíjecích stanicích. V ubytovacích zařízení je řešení jasné. Zákazníci mohou dobíjet své elektrické auto přes noc, proto se často doporučují instalovat tzv. pomalé AC dobíjecí stanice, které jsou poměrně levné a šetrné k baterii vozidla. Rychlá DC dobíjecí stanice má smysl pak v případě, že hotel vlastní restauraci pro externí hosty. Avšak, pamatujte na větší příkon! O tom všem mluvíme v další epizodě podcastu s Tomášem Jirátem, Sales Managerem ze společnosti ChargeUp.
V praxi disponují hotely příkonem vystačující až na čtyři dobíjecí body. Pokud potřebujete více dobíjecích míst, můžete využít tzv. dynamic load management (DLM), který je schopen rovnoměrně rozdělit výkon mezi jednotlivé dobíjecí body. To vám zajistí, že nebudete muset řešit výkonové problémy.
Jak ale spravovat dobíjecí stanice a rozúčtovat dobíjení na jednotlivé hosty? V této situaci vám pomůže backendový systém pro správu dobíjecích stanic. Alternativou je mobilní aplikace pro řidiče, která umožňuje snadné řízení dobíjení. Stačí jednoduše naskenovat QR kód, sledovat průběh dobíjení a zaplatit nahranou platební kartou v mobilu. To vše má řidič v rukou. Provozovatelé hotelů se tak nemusí starat o věci spojené s dobíjecí stanicí a řidiči mohou v případě poruchy sami zavolat na helpdesk.
A co bytové domy? Zde se obvykle setkáváme s problémem nesouhlasu vlastníků bytů v rámci SVJ. Nicméně, RFID karty jsou jednou z možností, jak se elektromobilista autorizuje a jak se dobíjení rozúčtuje na konci měsíce. V nových developerských projektech je již zákonně požadována stavební příprava pro možnost budoucího umístění dobíjecí stanice na každé desáté parkovací místo.