Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Obrázek epizody Coming out - jak s barvou ven?

Na tenké Lince

Linka bezpečí, z.s.

Zdraví

Coming out - jak s barvou ven?

Obrázek epizody Coming out - jak s barvou ven?
Play

Poslechněte si podcast

25. 11. 2021

19 min

Coming out je třeba vnímat ze širšího pohledu. Ne jen jak oznámit blízkému okolí svou odlišnou než heterosexuální orientaci. Je to celkový proces od poznání, vnitřního přijetí až právě po zahájení kroku "jak s barvou ven". V podcastu si nejdříve položíme otázku, kdy tento proces začíná. Budeme se věnovat reakcím člověka, který si tento stav začne připouštět a může vnitřně bojovat s tzv. heteronormativitou (veřejným přesvědčení, že jen heterosexualita je ta jediná sexuální orientace). Může přijít vnitřní popírání, nebo pokusy žít heterosexuálně. Coming out s sebou přináší u nás zatím méně známý a přijímaný tzv. menšinový stres, co je a co jej doprovází? Kdy přichází vhodná doba s oznamováním své orientace sociálnímu okolí a u koho začít? Je možné připravit a edukovat své rodiče a blízké? Citlivým tématem jsou právě rodiče, zde se pochopitelně zastavíme více. V závěru nahlédneme na zkušeností a přínosy skupinové terapie v tomto procesu.

HOST: Mgr. Peter Porubský, psycholog, terapeut, lektor a bývalý dlouholetý konzultant a vedoucí Linky bezpečí.

Partneři projektu: ČSOB, Nadace O2, Nadace ČEZ, Colonnade Insurance S.A.

Spolufinancováno Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy.

Podporujte Linku bezpečí.

Popis podcastu

Cílem podcastu Linky bezpečí a Rodičovské linky je otevřeně mluvit o tématech, se kterými nás děti a dospívající kontaktují. Pomoci rodičům, prarodičům a pedagogům nahlédnout do samotné problematiky a představit možnosti řešení. Podcasty jsou koncipovány tak, aby posluchače provedly pomocí dotazů základní problematikou daného tématu, zevrubně nastínily, co a proč se děje a jak dál postupovat. Partneři projektu: Colonnade Insurance S.A., ČSOB, Media Marketing Services, Nadace ČEZ, Nadace O2. Spolufinancováno Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy.