Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 25|03|23| Bedřich Smola | Identity 2.0 -Zakladatelé sborů

25|03|23| Bedřich Smola | Identity 2.0 -Zakladatelé sborů

Obrázek epizody 25|03|23| Bedřich Smola | Identity 2.0 -Zakladatelé sborů

Poslechněte si podcast

23. 3. 2025

39 min

O epizodě podcastu

Proč znovu identity?Maják vznikl před 18 lety a od té doby se mnoho změnilo. Základní vize zůstává stejná, ale měnící se doba i lidé nás vedou k zamyšlení, kdo chceme být a jakou církev chceme tvořit. Přijďte společně objevit nový pohled na naše identity!Tentokrát Bedřich mluvil o církvi jako o Zakladatelích sborů. O tom, proč jsme vybrali právě takovou naprosto netypickou věc, jako součást naší identity. Skutky 11, 19 - 26Ti, kdo se rozprchli během pronásledování po Štěpánově smrti, dorazili až do Fénicie, na Kypr a do Antiochie a šířili Boží slovo výhradně mezi Židy. Někteří z nich, původem z Kypru a Kyrény, však po příchodu do Antiochie oslovili evangeliem o Pánu Ježíši také Řeky. Hospodinova ruka byla s nimi a veliké množství jich uvěřilo a obrátilo se k Pánu.""Zpráva o tom se donesla k církvi v Jeruzalémě, a tak do Antiochie vyslali Barnabáše. Když tam přišel a uviděl tu Boží milost, zaradoval se a všechny povzbuzoval, aby s oddaným srdcem zůstávali věrní Pánu. (Byl to dobrý muž, plný Ducha svatého a víry.) A tak se k Pánu přidalo ještě mnoho dalších.""Barnabáš proto odešel do Tarsu vyhledat Saula, a když ho našel, přivedl ho do Antiochie. Strávili v tamější církvi celý rok a učili spoustu lidí. Právě zde v Antiochii byli učedníci poprvé označeni za křesťany.Skutky 13, 1 - 3"V antiochijské církvi byli proroci a učitelé: Barnabáš, Šimon zvaný Černý, Lucius Kyrénský, Menachem, vychovaný společně s tetrarchou Herodem, a Saul. Jednou, když uctívali Pána a postili se, Duch svatý řekl: 'Oddělte mi Saula a Barnabáše pro dílo, k němuž jsem je povolal.' Po půstu a modlitbě na ně tedy vložili ruce a propustili je."

Proč znovu identity?

Maják vznikl před 18 lety a od té doby se mnoho změnilo. Základní vize zůstává stejná, ale měnící se doba i lidé nás vedou k zamyšlení, kdo chceme být a jakou církev chceme tvořit. Přijďte společně objevit nový pohled na naše identity!

Tentokrát Bedřich mluvil o církvi jako o Zakladatelích sborů. O tom, proč jsme vybrali právě takovou naprosto netypickou věc, jako součást naší identity.


Skutky 11, 19 - 26

Ti, kdo se rozprchli během pronásledování po Štěpánově smrti, dorazili až do Fénicie, na Kypr a do Antiochie a šířili Boží slovo výhradně mezi Židy. Někteří z nich, původem z Kypru a Kyrény, však po příchodu do Antiochie oslovili evangeliem o Pánu Ježíši také Řeky. Hospodinova ruka byla s nimi a veliké množství jich uvěřilo a obrátilo se k Pánu."

"Zpráva o tom se donesla k církvi v Jeruzalémě, a tak do Antiochie vyslali Barnabáše. Když tam přišel a uviděl tu Boží milost, zaradoval se a všechny povzbuzoval, aby s oddaným srdcem zůstávali věrní Pánu. (Byl to dobrý muž, plný Ducha svatého a víry.) A tak se k Pánu přidalo ještě mnoho dalších."

"Barnabáš proto odešel do Tarsu vyhledat Saula, a když ho našel, přivedl ho do Antiochie. Strávili v tamější církvi celý rok a učili spoustu lidí. Právě zde v Antiochii byli učedníci poprvé označeni za křesťany.


Skutky 13, 1 - 3

"V antiochijské církvi byli proroci a učitelé: Barnabáš, Šimon zvaný Černý, Lucius Kyrénský, Menachem, vychovaný společně s tetrarchou Herodem, a Saul. Jednou, když uctívali Pána a postili se, Duch svatý řekl: 'Oddělte mi Saula a Barnabáše pro dílo, k němuž jsem je povolal.' Po půstu a modlitbě na ně tedy vložili ruce a propustili je."



Popis podcastu

K založení společenství Na Cestě nás vedla touha OSLAVIT BOHA. Majíce v srdci i v mysli modlitbu Pána Ježíše Krista za církev (J 17) chceme tak činit následováním, při kterém je patrná: RADOST ze spasení, SVATOST jako pokorné usilování o čistý a bezúhonný život navenek i v soukromí, PRAVDA Písma Svatého osvětlující cestu, MISIE svědectvím vlastního života, zvěstováním evangelia a službou potřebným, JEDNOTA respektující rozdíly osobní, odlišnou míru víry a poznání i různá obdarování a pověření, LÁSKA k Bohu a lidem vyjadřovaná slovy i praktickými činy.