Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody „Je nedostatek lidí. Jakoby se Češi styděli být číšníkem nebo kuchařem,“ říká ředitelka Puppu

Myšlení první ligy

Rádio Zet

Byznys

„Je nedostatek lidí. Jakoby se Češi styděli být číšníkem nebo kuchařem,“ říká ředitelka Puppu

Obrázek epizody „Je nedostatek lidí. Jakoby se Češi styděli být číšníkem nebo kuchařem,“ říká ředitelka Puppu

Poslechněte si podcast

25. 3. 2017

11 min

O epizodě podcastu

Jít příkladem a umět naslouchat. To jsou podle generální ředitelky karlovarského hotelu Pupp Andrey Pfeffer-Ferklové důležité atributy dobrého lídra. Důležitý je ale i zájem zaměstnanců. Cestovní ruch nyní ale trpí jejich nedostatkem.Podle Pfeffer-Ferklové je to i kvůli tomu, že se Češi stydí být spojováni s prací ve službách.
Byla jste už ve škole vůdce, za kterým ostatní kráčeli? Určitě ano, vždy jsem byla ten lídr. Jak se to projevovalo? Pro třídu jsem vždy něco organizovala. Už od první třídy jsem vymýšlela divadelní představení, většinou jsem byla předseda třídy. To ještě tehdy za nás bylo.  Čím to bylo dáno, že si vás ostatní vybrali za lídra? Jednak jsem se nikdy nebála, nebyla jsem ten typ, který by se schovával. Byla jsem poměrně hodně kamarádská a přátelská, dokázala jsem si přátele okolo sebe dokázala vytvořit. Co jsou podle vás důležité atributy lídra? Musíte umět stáhnout lidi na svoji stranu, umět je přesvědčit o tom, že byste měli společně něčeho dosáhnout. Já vždy říkám, že musíte jít příkladem. A musíte umět naslouchat. To jsou tři důležité vlastnosti. Když se pak něco nedaří, tak se nikdy nesmíte vzdát, musíte jít dál, kousnout se a vytrvat. Jaké jste zatím měla ve své kariéře nejtěžší okamžiky? Jak jste je řešila? Myslím, že ty okamžiky přicházejí teď s věcí, která netíží jen cestovní ruch, ale úplně všechny, a to je nedostatek lidí, pracovníků, kteří by se mnou hotel vytvářeli. Obecně si myslím, že je to dáno tím, že se za službu trochu stydíme. Nejspíš se to vytvářelo v českém prostředí už několik let, protože se to nemohlo stát z roku na rok. Jakoby se Češi styděli být číšníkem nebo kuchařem. Když říkáte, že dobrých lidí je málo, tak jak vy pracujete s vašimi lidmi v oblasti osobního rozvoje? U každého se snažím najít to nejlepší, vyzdvihnout to a využít toho ve prospěch hotelu. Najít, kde jsou silní, co jim jde dobře a v tom je zkusit podpořit. Já vždy říkám, že ta práce musí člověka bavit, protože v ní trávíme hodně času. Sloužit lidem není vůbec jednoduché, chce to hodně výdrže. Lidi to tedy musí bavit, musí si hrát. Aby to bylo, že jdete do práce, ale je to pro vás i možnost strávit příjemně den, potkat zajímavé lidi a ještě k tomu umocnit, že mají možnost pracovat zrovna v Puppu. Ten Pupp je v České republice jen jeden a lidé, kteří v něm pracují, by si toho měli vážit. Jaké lidi k vám chodí po školách? Jsou připraveni na profesi? Jestli mně poslouchají ze školy, tak dostanu, ale jsou bohužel velmi nepřipraveni. Shodou okolností jsem začala vyučovat na středním odborném učilišti hotelový provoz a jak jsem si myslela, že jsou děti nepoužitelné, když je pak znám z té praxe, tak mi to více přijde o tom, že učitelé neumí vzbudit ten zájem. Děti zas tak hrozné nejsou. Když se s nimi bavím a umím jim říct věci z praxe, tak je vidět, že ten zájem u nich je. Vím, že to není jen o učitelích, je to i o zájmu dítěte samotného.      lánek obsahuje pouze části rozhovoru. Celý rozhovor Jana Mühlfeita s generální ředitelkou hotelu Pupp Andreou Pfeffer-Ferklovou si můžete poslechnout v playeru výše.   Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45.        Zdroj: Zet