Martin Rusek vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, kde posléze získal titul Ph.D. v oboru Pedagogika se specializací v didaktice chemie. Od roku 2011 působí na katedře chemie a didaktiky chemie, od léta 2024 zastává funkci proděkana pro vědu a výzkum.V rozhovoru, který se točil především kolem učitelské profese a přípravy pro učitelské povolání, výuky chemie na základních i středních školách a revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jsme hledali odpovědi například na tyto otázky: Proč se Martin Rusek chtěl stát učitelem? Jaké aprobace si pro své studium vybral? Jakou má za sebou praxi v regionálním školství a proč upřednostnil akademickou dráhu? Jaké jsou podle něj hlavní cíle základního vzdělávání? Proč chemie patří mezi žáky k nejméně oblíbeným vzdělávacím oborům a co s tím? Bylo nutné revidovat rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání? Co přinesly revize v oboru chemie? Jaké další kroky by měly následovat po zveřejnění nového RVP ZV? Jak velké jsou šance, že revidovaný RVP ZV přinese skutečnou proměnu českého školství?
Martin Rusek vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, kde posléze získal titul Ph.D. v oboru Pedagogika se specializací v didaktice chemie. Od roku 2011 působí na katedře chemie a didaktiky chemie, od léta 2024 zastává funkci proděkana pro vědu a výzkum.
V rozhovoru, který se točil především kolem učitelské profese a přípravy pro učitelské povolání, výuky chemie na základních i středních školách a revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jsme hledali odpovědi například na tyto otázky: Proč se Martin Rusek chtěl stát učitelem? Jaké aprobace si pro své studium vybral? Jakou má za sebou praxi v regionálním školství a proč upřednostnil akademickou dráhu? Jaké jsou podle něj hlavní cíle základního vzdělávání? Proč chemie patří mezi žáky k nejméně oblíbeným vzdělávacím oborům a co s tím? Bylo nutné revidovat rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání? Co přinesly revize v oboru chemie? Jaké další kroky by měly následovat po zveřejnění nového RVP ZV? Jak velké jsou šance, že revidovaný RVP ZV přinese skutečnou proměnu českého školství?
Podcast Mozaika vzdělávání skládá z jednotlivých střípků učitel, lektor a kouč Marek Adler. Na pomoc si zve inspirativní osobnosti sdílející své jedinečné zkušenosti, pohledy a názory. Spolutvůrci se stávají nejen učitelé, lektoři a další pedagogičtí pracovníci, ale také rodiče, žáci, úředníci či politici. Oblast zájmu není omezena jen na české školství, v centru pozornosti stojí proces učení ve všech jeho podobách.