Tereza Booth je kurátorka dětské literatury, Kateřina Špronglová působí jako pedagožka volnočasového vzdělávání. Společně jsou autorkami projektu Molekuly čtení. V našem rozhovoru jsme se tak očekávatelně zaměřili především na podporu začínajících čtenářů.
Čím se zabývá kurátorka dětské literatury? Jak se proměňuje dětské čtenářství a knihy, které děti čtou? Jakou roli v rozvoji čtenářství hraje naučná literatura, encyklopedie? A co čtení v mobilním telefonu? Má smysl požadovat po dětech čtení povinné literatury? A lze vůbec sestavit pro všechny děti jednotný kánon? Podle čeho dítěti vybrat vhodnou knihu? Co se skrývá pod pojmem úrovňové čtení? Odkud k nám tato metoda přišla? Co přináší projekt Molekuly čtení? Komu je určen? Jak vypadá čtenářská sada a jak ji využít ve školní třídě? Zaslechnout můžete odpovědi nejen na tyto otázky.
Tereza Booth je kurátorka dětské literatury, Kateřina Špronglová působí jako pedagožka volnočasového vzdělávání. Společně jsou autorkami projektu Molekuly čtení . V našem rozhovoru jsme se tak očekávatelně zaměřili především na podporu začínajících čtenářů.
Čím se zabývá kurátorka dětské literatury? Jak se proměňuje dětské čtenářství a knihy, které děti čtou? Jakou roli v rozvoji čtenářství hraje naučná literatura, encyklopedie? A co čtení v mobilním telefonu? Má smysl požadovat po dětech čtení povinné literatury? A lze vůbec sestavit pro všechny děti jednotný kánon? Podle čeho dítěti vybrat vhodnou knihu? Co se skrývá pod pojmem úrovňové čtení? Odkud k nám tato metoda přišla? Co přináší projekt Molekuly čtení? Komu je určen? Jak vypadá čtenářská sada a jak ji využít ve školní třídě? Zaslechnout můžete odpovědi nejen na tyto otázky.
Podcast Mozaika vzdělávání skládá z jednotlivých střípků učitel, lektor a kouč Marek Adler. Na pomoc si zve inspirativní osobnosti sdílející své jedinečné zkušenosti, pohledy a názory. Spolutvůrci se stávají nejen učitelé, lektoři a další pedagogičtí pracovníci, ale také rodiče, žáci, úředníci či politici. Oblast zájmu není omezena jen na české školství, v centru pozornosti stojí proces učení ve všech jeho podobách.