Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #60: S Jakubem Valentou o výuce informatiky a organizaci Vzdělání budoucnosti

#60: S Jakubem Valentou o výuce informatiky a organizaci Vzdělání budoucnosti

Obrázek epizody #60: S Jakubem Valentou o výuce informatiky a organizaci Vzdělání budoucnosti

Poslechněte si podcast

15. 7. 2024

55 min

O epizodě podcastu

Jakub Valenta je učitel, iniciátor a zakladatel organizace Vzdělání budoucnosti, která se zaměřuje nejen na téma tzv. nové informatiky a programování. V rozhovoru jsme zmapovali Jakubovu cestu k učení i začátky v práci s žáky základní školy Cesta k úspěchu. Podívali jsme se na to, jak on i jeho kolegové rozvíjeli (třeba i v rámci covidového lockdownu) a rozvíjí digitální kompetence žáků a jak realizuje výuku informatiky. Možná vás překvapí, co považuje za největší výzvu, které čelil a čelí. Postupně jsme se v rozhovoru dotkly různých konkrétních otázek. Například: Jak moc jsou už na startu výuky informatiky rozevřeny nůžky mezi jednotlivými dětmi? Jak se daří rozvíjet digitální kompetence žáků napříč předměty? jaká je v tom role učitele informatiky a jaká všech ostatních kolegů? Které digitální dovednosti považuje za zvláště důležité? Která témata v aktuálním RVP ZV v oblasti informatiky a digitálních kompetencí nejvíce chybí?  Samostatnou část si pak zasloužila organizace Vzdělání budoucnosti. Čemu se věnuje? Co nabízí? Jaký je o její aktivity zájem? Jak těžké je získat schopné lektory? Jak se nejen ve svých programech vyrovnává s aktuálním tématem umělé inteligence?

Jakub Valenta je učitel, iniciátor a zakladatel organizace Vzdělání budoucnosti , která se zaměřuje nejen na téma tzv. nové informatiky a programování.

V rozhovoru jsme zmapovali Jakubovu cestu k učení i začátky v práci s žáky základní školy Cesta k úspěchu . Podívali jsme se na to, jak on i jeho kolegové rozvíjeli (třeba i v rámci covidového lockdownu) a rozvíjí digitální kompetence žáků a jak realizuje výuku informatiky. Možná vás překvapí, co považuje za největší výzvu, které čelil a čelí.

Postupně jsme se v rozhovoru dotkly různých konkrétních otázek. Například: Jak moc jsou už na startu výuky informatiky rozevřeny nůžky mezi jednotlivými dětmi? Jak se daří rozvíjet digitální kompetence žáků napříč předměty? jaká je v tom role učitele informatiky a jaká všech ostatních kolegů? Které digitální dovednosti považuje za zvláště důležité? Která témata v aktuálním RVP ZV v oblasti informatiky a digitálních kompetencí nejvíce chybí?

Samostatnou část si pak zasloužila organizace Vzdělání budoucnosti. Čemu se věnuje? Co nabízí? Jaký je o její aktivity zájem? Jak těžké je získat schopné lektory? Jak se nejen ve svých programech vyrovnává s aktuálním tématem umělé inteligence?

Popis podcastu

Podcast Mozaika vzdělávání skládá z jednotlivých střípků učitel, lektor a kouč Marek Adler. Na pomoc si zve inspirativní osobnosti sdílející své jedinečné zkušenosti, pohledy a názory. Spolutvůrci se stávají nejen učitelé, lektoři a další pedagogičtí pracovníci, ale také rodiče, žáci, úředníci či politici. Oblast zájmu není omezena jen na české školství, v centru pozornosti stojí proces učení ve všech jeho podobách.