
Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Radek Hrachovec je odborník na retenční marketing. V posledních dvou letech přichází největší zájem o jeho obor z e-commerce. Většina e-shopů ale nechápe, co si pod pojmy jako „retence“ nebo „věrnostní program“ představit. V tomto videu jim to vysvětlíme.
„Po letech ztrát už bylo nutné začít generovat zisky, a ty se nedají generovat tak, že člověk neustále kupuje nové zákazníky,“ říká Radek, který se retenčnímu marketingu věnuje od roku 1998 a řadí se mezi největší experty na vytváření věrnostních strategií ve střední Evropě.
Už ve svých 23 letech byl zodpovědný za start věrnostního programu Baťa klub a následujících 11 let se o něj osobně staral. Od roku 2010 jako nezávislý konzultant nasbíral zkušenosti na dvou desítkách projektů jako Blažek klub, Karta Ambiente, Medusacar nebo GOPASS.
„My hrozně podceňujeme hospitality. Tu péči a starost. Jako bychom se tím nechtěli zabývat. Jiné národy to v sobě mají mnohem víc. My budujeme, řešíme… Jsme tak trochu národ techniků. V retenci to ale není jenom o zlepšování produktů, ale o schopnosti dát vědět zákazníkům, že nám na nich záleží,“ vysvětluje v rozhovoru, jak funguje retenční marketing, a dodává: „Nebudovat věrnostní program znamená kašlat na svoje zákazníky.“
Jeho hlavní poselství celého rozhovoru je jednoduché: „Polovinu času věnujte lidem, kterým jste už prodali.“ Sami ale určitě víte, jak málo firem se jím řídí, ačkoliv by jim to mohlo přinést překvapivé výsledky.
Co se v rozhovoru dozvíte?
- Proč české firmy podceňují retenční marketing?
- Co si představujeme pod pojmem „věrnostní program“ a proč je to špatně?
- Proč nemít na webu věrnostní program?
- Jak se buduje důvěra našich zákazníků?
- Kde její budování můžeme nejsnáze podpořit?
- Jak (ne)pracovat s daty a jak se (ne)dívat na svoje zákazníky?
- V čem se můžeme inspirovat z kamenného světa?
- Jak se bude retenční marketing do budoucna vyvíjet?
rostecky.cz
www.rostecky.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.
Popis podcastu
Dříve MladýPodnikatel.cz. Více než 1400 epizod včetně rozhovorů se zkušenými podnikateli, manažery a dalšími osobnostmi z byznysu. Jejich autorem je Jiří Rostecký, který vedle podcastu pořádá i živé akce pro podnikatele a poskytuje osobní konzultace a mentoring podnikatelům na volné noze a majitelům malých firem. Více najdete na www.rostecky.cz.