
Jan Urban: Hledání investora, rozjezd nových firem, začátky s investováním

Investoři nejsou jen velké venture kapitálové fondy, jak to občas ve světě startupů vypadá. Mohou to být i jednotlivci, kterým se povedlo v podnikání vydělat dostatek peněz na to, aby mohli sami investovat do zajímavých projektů. Jedním z takových investorů-freelancerů je i Jan Urban.
Honza začínal jako právník ve White & Case, posléze v McKinsey & Company a následně založil několik vlastních firem, které postupně prodal. V rozhovoru přiznává, že dnes ho živí zejména prodeje firem, do kterých vložil své peníze. Kromě toho ale sám i dál podniká, ačkoliv právě prochází obdobím, kdy by se jako investor rád posunul zase o úroveň výš.
Naše rozhovory sleduje řada podnikatelů, kteří rozjíždí vlastní projekty a hledají investora. Proto jsme si s Honzou povídali o tom, jak nad investicemi přemýšlí a podle čeho je vybírá, což mohou být cenné informace pro všechny, co chtějí investory pochopit a případně je oslovit.
Neskončili jsme ale jen u toho. Řeč totiž přišla i na začátky podnikání a rozjezd firem jako takových. Probírali jsme, co by měl dělat zakladatel firmy a s jakou filosofií by ke svému byznysu měl ze začátku přistupovat. Probrali jsme i časté chyby v podnikání a angažovanost, kterou od investora požadovat.
Internet je plný návodů o tom, jak oslovit investora a jak od něj získat peníze pro vlastní startup. Nic se ale nevyrovná možnosti slyšet samotné investory na vlastní uši a před oslovením se s nimi alespoň touto cestou seznámit. Proto pro vás máme i řadu dalších rozhovorů s investory, které najdete zde. Doporučujeme vám poslechnout si i náš podcast o podnikání.
Co se ve videu dozvíte?
- Jak dlouho Honza investuje a do čeho už vložil své peníze?
- Jak vybírá nové investice a kdy svoje peníze prodělal?
- Kdy se člověk stane investorem a kolik pro to potřebuje peněz?
- V čem dělají začínající firmy často chyby a co Honza doporučuje jejich zakladatelům?
- Proč sám chodí na schůzky se zákazníky a prodává jim produkty či služby firem, do kterých investoval?
- Na jaké otázky se zákazníků ptá a proč byste se na ně měli ptát také?
- Jak moc by měl být investor ve firmě zaangažován a jak s ním spolupracovat?
rostecky.cz
www.rostecky.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.
Popis podcastu
Dříve MladýPodnikatel.cz. Více než 1400 epizod včetně rozhovorů se zkušenými podnikateli, manažery a dalšími osobnostmi z byznysu. Jejich autorem je Jiří Rostecký, který vedle podcastu pořádá i živé akce pro podnikatele a poskytuje osobní konzultace a mentoring podnikatelům na volné noze a majitelům malých firem. Více najdete na www.rostecky.cz.