
Hynek Husník (Storyous, Nexter): Když váš nápad nevyjde a musíte změnit byznys model

Docela často se stává, že se něčí nápad nesetká na trhu se zájmem zákazníků. Občas se také stane, že si to jeho původce uvědomí až zpětně. Startupu Storyous se stalo obojí.
Nejdříve se snažil vyvinout novou platební metodu - zákazníci kaváren, restaurací a dalších podniků mohli za svoje objednávky platit přes mobilní telefony. Jenomže to byl nápad, který přišel v době, kdy ještě velká část lidí neměla mobilní internet a kdy se objevilo mnoho dalších problémů, které celý byznys komplikovaly.
Firma ale nechtěla svůj nápad vzdát, a proto začala vyvíjet něco jako sociální síť, kde se mohli uživatelé checkovat při návštěvě různých podniků a svoje profily sdílet se samotnými restauratéry. Aby se ale jejich služba mobilních plateb rozšířila, vyvinuli i vlastní pokladní systém, na který postupně zaměřili všechny svoje síly.
Jenomže ani pokladní systém nebyl zrovna jednoduchý byznys, ačkoliv se ujal nejlépe. Velmi ho komplikovala potřeba vlastního hardwaru a obrovské náklady na pracovní sílu po celém Česku. Olej do ohně přilévala nezkušenost zakladatelů s vedením lidí a řízením firemních projektů, ale třeba i tlak ze strany investorů.
Před několika měsíci z firmy odešli oba její zakladatelé. Hynek Husník, který je jedním z nich, podle svých slov vyhořel a naprosto rezignoval na vše, co se ve firmě dělo. Dnes se věnuje už jinému byznysu - prostřednictvím služby Nexter pomáhá realitním makléřům s prodejem nemovitostí. Čerpá při tom ze zkušeností s budováním Storyous, které se dodnes věnuje primárně svému pokladnímu systému.
Co se v rozhovoru dozvíte?
- V čem udělali zakladatelé Storyous chybu a jak se jí mohli vyhnout?
- Co nejvíce při vývoji svých produktů podcenili a co radí ostatním podnikatelům?
- Proč tolikrát změnili svůj byznys model a začali s vývojem úplně nových produktů?
- Na co při přípravě nových produktů nemysleli, co nevěděli a co podcenili?
- Jak se jim dařilo řídit firmu, která se neustále měnila, a jak na to reagovali zaměstnanci?
- Proč Hynek nakonec vyhořel a jak dnes řídí svou novou firmu jinak než Storyous?
- Proč se rozhodl Storyous prodat a jaký v něm vidí dnes potenciál?
- Proč i přes veškeré tyto komplikace firma dostala peníze od investorů?
- Jak vyvíjet produkty tak, abyste se nespálili, a na co si dát pozor?
- Jak se liší Nexter od Storyous a z jakých zkušeností dnes Hynek čerpá?
rostecky.cz
www.rostecky.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.
Popis podcastu
Dříve MladýPodnikatel.cz. Více než 1400 epizod včetně rozhovorů se zkušenými podnikateli, manažery a dalšími osobnostmi z byznysu. Jejich autorem je Jiří Rostecký, který vedle podcastu pořádá i živé akce pro podnikatele a poskytuje osobní konzultace a mentoring podnikatelům na volné noze a majitelům malých firem. Více najdete na www.rostecky.cz.