Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Fotobanky: Kdy můžete použít jejich obrázky a na co si dát pozor?

Fotobanky: Kdy můžete použít jejich obrázky a na co si dát pozor?

Obrázek epizody Fotobanky: Kdy můžete použít jejich obrázky a na co si dát pozor?

Poslechněte si podcast

14. 6. 2017

13 min

Již jsme zde probírali, že trendy v on-line marketingu nás tlačí k používání stále více fotografií či obrázků. Jaká jsou úskalí jejích nákupu ve fotobankách. Na co dát pozor u obrázku zadarmo. Proč číst obchodní podmínky a co hrozí, když je poruším? Protřelé moudro praví, že nic jako oběd zadarmo neexistuje. Není to však přeci jen úplná pravda, skutečně volné obrázky nepodléhající žádným licenčním podmínkám totiž najdeme. Zdaleka to však neplatí o všech obrázcích inzerovaných jako “free” a dokonce ani s těmi, které jsme ve fotobance řádně koupili si často nemůžeme dělat, co se nám zamane. V prvé řadě je tedy nutné se zaměřit na to, jaký je obsah licenční smlouvy (licence), kterou s fotobankou uzavíráme. Na jak dlouho, kde a za jakým účelem můžeme obrázek užít. To platí i o obrázcích, které podléhají “volným” licencím (např. tzv. Creative Commons). Ne vždy totiž můžu vynechat jméno autora, použít obrázek za komerčním účelem, nejen na webu, ale třeba i na sociální síti apod. Obchodní podmínky se tak vyplatí alespoň zběžně prostudovat. Jinak hrozí výzva ke stažení obrázku či dokonce náhrada bezdůvodného obohacení na licenčních právech. Pokud by však byly podmínky opravdu nepřehledné a ve svých požadavcích absurdní, lze se proti nim bránit. Podle zákona totiž platí, že “Ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně; k opačnému ujednání se nepřihlíží. Zda se jedná o takové ustanovení, se posoudí nejen vzhledem k jeho obsahu, ale i ke způsobu jeho vyjádření.“ Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.

Popis podcastu

Dříve MladýPodnikatel.cz. Více než 1400 epizod včetně rozhovorů se zkušenými podnikateli, manažery a dalšími osobnostmi z byznysu. Jejich autorem je Jiří Rostecký, který vedle podcastu pořádá i živé akce pro podnikatele a poskytuje osobní konzultace a mentoring podnikatelům na volné noze a majitelům malých firem. Více najdete na www.rostecky.cz.