
#54 – Trpaslíci z Karaz Ankor – Vše o houževnatém národu ze světa Válečného kladiva

Konečně přichází dlouho očekávaný Warhammer, o který jste siněkolikrát psali. Gábin tenhle svět miluje a trpaslíci v něm patří k těm nestarším a také nejzajímavějším národům. V mnoha ohledech vycházejí z tolkienovského archetypu, ale také se v něčem dost liší a zejména ho o mnoho aspektů rozšiřují.
Na Herohero nás najdete zde: https://herohero.co/mecemytymagie
5:06 Základní charakteristiky – Robustní postavy řemeslníků, dlouhověkost a nezbytné dlouhé vousy
9:59 Trpaslice ve WH – Uctívají bohyni domácího krbu Valayu, je jich velmi málo (zhruba sedmina v poměru k mužským trpaslíkům), a tak si jich trpaslíci velmi váží, předchází si je a pečují o ně
12:59 Náboženství – Tři hlavní božstva, Grungi jako bůh řemeslníků, Grimnir coby patron válečníků a zmíněná Valaya opatrující domácí krba
15:30 Historie – Co dostali trpaslíci od prastarých při stvoření, jak přežili chaos, co pro ně znamenají jejich města či pevnosti zvané karaky a jak vznikli chaotičtí („zlí“) trpaslíci
21:43 Zeměpis a hierarchie – Hlavní město Karaz-a-Karak, další karaky, trpasličí říše Karaz Ankor, proč je inspirována středověkým Německem a další trpaslíci rozesetí po světě, politický systém vede velekrál vládnoucí Thánům i dalším
26:02 Kniha zášti – Specialita WH trpaslíků související s jejich speciálním (někdy až úzkostlivým) pojetím cti a tradičním institutem krevní (či jiné) msty
29:49 Trpasličí řeč – Khazalid velmi propracovaná a důležitá, nejen pro zápis runové magie, ale i pro komunikaci, přestože téměř všichni umí aspoň trochu obecnou řeč
32:55 Řemesla – Stavitelství, kovářství, důležitý meteorický kov Gromril, nejlepší výrobky světa, byť třeba zbraně jsou těžké a pro ostatní národy složitě použitelné, přesto jsou velmi žádané
36:32 Inženýrství – Specifické „řemeslo“ vyučující se na školách, které připomínají naše univerzity, velká rivalita, ale skvělé výsledky, technické vychytávky použitelné nejen v boji (střelný prach, vozidla, dělostřelectvo, plamenomety), systém guild, nejlepší inženýr Malakai Makaisson
43:30 Architektura a města – Již zmiňované karaky, hlavní město Karaz-a-Karak (sídlo velekrále), Karak Kadrin coby bašta zabíječů, Karak Osmivrchol (Eight-Peak), které ztratili a vznikl z toho zápis do Knihy zášti
46:03 Runová magie a trpasličí pivo – magie mocná a účinná, byť poněkud nepřímá, pivo je nejlepší na světě a hlavní sládek je Josef Bugman
49:22 Armády – Různé jednotky od běžných až po veterány Longbeardy, důležitost dlouhého vousu, dělostřelectvo a využití páry, vzducholodě, čest a zabíječi jako speciální bojovníci, kteří chtějí zemřít v boji
56:34 Válka vousu – Jak vznikla, proč ji zavinili pyšní elfové a jak se k nim postavil velekrál Gotrek, jeho souboj s elfem Kaledorem, proč ji vyhráli, ale moc jim to nepomohlo
61:10 Spojenectví s lidmi – Tak trochu z nutnosti a důležitá role vládce Sigmara
Debatují: Karel Picka, Jakub Kuřímský a Jindřich Kačer
Střih a zvuky: Jindřich Kačer a Vladimír Vik
Grafika: Jakub Kuřímský a Vladimír Vik
Na Facebooku nás najdete zde: https://www.facebook.com/mecemytymagie
Tento díl na Youtube s videem: https://youtu.be/8VumrfKWg9k
Mail: mecemytymagie@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/mecemytymagie