

Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) tento týden vydalo varovnou zprávu, podle které většině online titulů razantně poklesla v posledních měsících návštěvnost. Důvodem je nástup umělé inteligence.
„Tradiční model – zadat dotaz a prokliknout se na web s odpovědí – narušil nástup umělé inteligence (AI), kdy uživatelé stále častěji získávají informace přímo v AI nástrojích. Situaci dále zhoršilo zavedení AI generovaných odpovědí ve vyhledávání Google (AI Overviews), které poskytují shrnutí přímo na stránce výsledků a nahrazují návštěvu zdrojových webů," uvedlo sdružení ( viz text: Návštěvnost z vyhledávání Googlu v Česku výrazně padá, na vině je nástup AI, varuje SPIR )
Pokles se ale netýká všech. Právě web Zdopravy.cz má rekordní čísla. V listopadu měl podle dat Netmonitoru skoro 1,3 milionu reálných uživatelů. A zobrazovaných stránek bylo víc než 7,7 milionu.
„Musíme být v terénu, abychom takzvaně popásli svoje ksichty, jak se říká – aby nás lidi znali a byli pak schopni sdělovat některé informace, které nejsou nebo by neměly být tak veřejné. To znamená exkluzivní zpravodajství," naznačuje recept na úspěch Jan Šindelář.
Nejsem odborník na umělou inteligenci, ale je to asi tím, že nemáme takový obsah, který by umělá inteligence srůstala do nějaké univerzální pravdy. Jsme stále spíše zpravodajství a myslím, že lidi k nám chodí hlavně na zpravodajství," dodává k tomu Jan Sůra.