Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Stop plýtvání potravinami - od výroby až po náš talíř!

Stop plýtvání potravinami - od výroby až po náš talíř!

Obrázek epizody Stop plýtvání potravinami - od výroby až po náš talíř!

Poslechněte si podcast

13. 11. 2022

20 min

O epizodě podcastu

Třetina všeho vyprodukovaného jídla na světě se vyhodí nebo znehodnotí. Tyto potraviny by přitom dokázaly nasytit zhruba tři miliardy lidí. Touhle smutnou statistikou Organizace pro výživu a zemědělství OSN vás mimochodem na svém webu přivítá organizace Zachraň jídlo. Půlku z těchto ztracených potravin vyhodí domácnosti, skoro třetina pak přijde vniveč při výrobě a zpracování. Je proto logické, že velkou roli v boji proti takovému plýtvání musí hrát velcí producenti potravin - jak snížením dopadu své výroby, tak vzděláváním a ovlivňováním svých koncových zákazníků.

Jak k tomu přistupuje nadnárodní společnost Unilever, to jsme probrali s vedoucí externí komunikace společnosti Lucií Kotalovou. Unilever je mimochodem jeden z partnerů letošních Cen SDGs, které pořádala Asociace společenské odpovědnosti. S tou jsme taky připravovali celou tuto sérii LOOPY, společně s CIRA Advisory, poradenskou společností v oblasti udržitelnosti a cirkulární ekonomiky.



Třetina všeho vyprodukovaného jídla na světě se vyhodí nebo znehodnotí. Tyto potraviny by přitom dokázaly nasytit zhruba tři miliardy lidí. Touhle smutnou statistikou Organizace pro výživu a zemědělství OSN vás mimochodem na svém webu přivítá organizace Zachraň jídlo. Půlku z těchto ztracených potravin vyhodí domácnosti, skoro třetina pak přijde vniveč při výrobě a zpracování. Je proto logické, že velkou roli v boji proti takovému plýtvání musí hrát velcí producenti potravin - jak snížením dopadu své výroby, tak vzděláváním a ovlivňováním svých koncových zákazníků. Jak k tomu přistupuje nadnárodní společnost Unilever, to jsme probrali s vedoucí externí komunikace společnosti Lucií Kotalovou. Unilever je mimochodem jeden z partnerů letošních Cen SDGs, které pořádala Asociace společenské odpovědnosti. S tou jsme taky připravovali celou tuto sérii LOOPY, společně s CIRA Advisory, poradenskou společností v oblasti udržitelnosti a cirkulární ekonomiky.

Popis podcastu

Udržitelnost pod LOOPOU -  podcast LOOPA vzniká ve splupráci s CIRA Advisory, poradenskou společností v oblasti udržitelnosti a cirkulární ekonomiky.