Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Martin Finger. Čím víc na něco urputně tlačíme, tím míň dosáhneme toho co chceme.

Martin Finger. Čím víc na něco urputně tlačíme, tím míň dosáhneme toho co chceme.

Obrázek epizody Martin Finger. Čím víc na něco urputně tlačíme, tím míň dosáhneme toho co chceme.

Poslechněte si podcast

5. 12. 2024

1 hod 1 min

O epizodě podcastu

Herectví nebylo pro Martina zpočátku snadné. „Postupně jsem se v tom, co chci dělat, zdokonaloval,“ vysvětluje. Abychom v něčem skutečně vynikli, je důležité, aby nás to bavilo a věnovali jsme tomu čas. „Měl jsem pocit, že nemá smysl se hlásit na DAMU, ale nakonec se to nějak stalo.“ Co je to dialogické jednání a proč je pro Martina tak klíčové? Lež, předstírání a ukazování mu nejsou blízké způsoby herectví. „Nepřemýšlet nad tím, prostě to zkusit, být a hrát si se sebou! Vnímat okamžik teď a tady, neřešit, co bude potom.“ Pro Martina je herectví cestou neustálého sebepoznávání a výzvou. Nejde jen o ovládnutí techniky, ale i o to, jak se člověk vyvíjí jako osobnost. Jaké je být uměleckým šéfem? Jak dlouho v této funkci zůstane a jak si vybírá herce? Při výběru herců je spousta faktorů, které Martina ovlivňují. "Nejde jen o talent nebo známou tvář, ale také o to, zda mezi nimi vznikne správná chemie." „Nevraživost a konkurence jsou dvě různé věci.“ Co Martina při výběru a tvorbě postav nejvíce ovlivňuje? „Když nechcete být pořád stejný, musíte k každé postavě přistupovat jinak.“ „Není to o tom, že dělám, že dělám… ale jsem!“

Herectví nebylo pro Martina zpočátku snadné. „Postupně jsem se v tom, co chci dělat, zdokonaloval,“ vysvětluje. Abychom v něčem skutečně vynikli, je důležité, aby nás to bavilo a věnovali jsme tomu čas. „Měl jsem pocit, že nemá smysl se hlásit na DAMU, ale nakonec se to nějak stalo.“


Co je to dialogické jednání a proč je pro Martina tak klíčové? Lež, předstírání a ukazování mu nejsou blízké způsoby herectví. „Nepřemýšlet nad tím, prostě to zkusit, být a hrát si se sebou! Vnímat okamžik teď a tady, neřešit, co bude potom.“ Pro Martina je herectví cestou neustálého sebepoznávání a výzvou. Nejde jen o ovládnutí techniky, ale i o to, jak se člověk vyvíjí jako osobnost.


Jaké je být uměleckým šéfem? Jak dlouho v této funkci zůstane a jak si vybírá herce? Při výběru herců je spousta faktorů, které Martina ovlivňují. "Nejde jen o talent nebo známou tvář, ale také o to, zda mezi nimi vznikne správná chemie."

„Nevraživost a konkurence jsou dvě různé věci.“

Co Martina při výběru a tvorbě postav nejvíce ovlivňuje? „Když nechcete být pořád stejný, musíte k každé postavě přistupovat jinak.“

„Není to o tom, že dělám, že dělám… ale jsem!“

Popis podcastu

Divadlo představuje věc veřejnou, jeho zkoušení je však ryze intimní a soukromou záležitostí. V podcastu KOHO ZAJÍMÁ DIVADLO! se dozvíte vše, co jste chtěli vědět o herectví, divadle a jeho tajných zákoutích. Podcastem vás bude provázet Eliška Kahoun, Tereza Hrubá a Jana Bergerová. V podstatu najdete spoustu rozhovorů s významnými českými umělci především z řad herců a režisérů. V rozhovorech jdeme do hloubky a nebojíme se otevírat zažitá klišé. Chcete se na něco zeptat, nebo nám jen napsat? Najdete nás na IG https://www.instagram.com/divadloprocity/ nebo na webu divadloprocity.cz