Herectví jako přítomnost i řemeslo.V nové epizodě podcastu Koho zajímá divadlo jsme si povídali s herečkou Lucií Trmíkovou o tom, co obnáší herecká profese, jak se formuje osobní cesta umělce a co je potřeba pro vznik a udržení vlastního divadelního spolku.Témata, která jsme otevřeli:Herectví jako řemeslo: • proč je bez řemeslného základu i ta nejzajímavější osobnost na jevišti ztracená, • jak se herectví dá naučit a proč ho lze přirovnat k jakémukoli jinému oboru.Přijímačky a studium na DAMU: • jak náročné je projít tříkolovým výběrem, • jak důležité je, aby uchazeč „něco měl v sobě“, • proč podle Lucie nefunguje na DAMU protekce, • fyzická i psychická náročnost studia, hlavně v prvních dvou letech.Spolek JEDL a divadelní kolektiv: • jak se buduje nezávislý spolek a proč je klíčová důvěra a kontinuita, • jak najít lidi, se kterými má smysl jít společnou cestou, • co znamená „mít podobný pohled na divadlo“.Zákulisí nezávislé tvorby: • jak se organizuje provoz spolku,• proč je důležitá zpětná vazba – nejen od diváků, ale i od grantových komisí nebo partnerů, • jak se postupně nabalují diváci a proč je důležité nikdy nepřestat pracovat.
Herectví jako přítomnost i řemeslo.V nové epizodě podcastu Koho zajímá divadlo jsme si povídali s herečkou Lucií Trmíkovou o tom, co obnáší herecká profese, jak se formuje osobní cesta umělce a co je potřeba pro vznik a udržení vlastního divadelního spolku.
Témata, která jsme otevřeli:
Herectví jako řemeslo:
• proč je bez řemeslného základu i ta nejzajímavější osobnost na jevišti ztracená,
• jak se herectví dá naučit a proč ho lze přirovnat k jakémukoli jinému oboru.
Přijímačky a studium na DAMU:
• jak náročné je projít tříkolovým výběrem,
• jak důležité je, aby uchazeč „něco měl v sobě“,
• proč podle Lucie nefunguje na DAMU protekce,
• fyzická i psychická náročnost studia, hlavně v prvních dvou letech.
Spolek JEDL a divadelní kolektiv:
• jak se buduje nezávislý spolek a proč je klíčová důvěra a kontinuita,
• jak najít lidi, se kterými má smysl jít společnou cestou,
• co znamená „mít podobný pohled na divadlo“.
Zákulisí nezávislé tvorby:
• jak se organizuje provoz spolku,
• proč je důležitá zpětná vazba – nejen od diváků, ale i od grantových komisí nebo partnerů,
• jak se postupně nabalují diváci a proč je důležité nikdy nepřestat pracovat.
Divadlo představuje věc veřejnou, jeho zkoušení je však ryze intimní a soukromou záležitostí.
V podcastu KOHO ZAJÍMÁ DIVADLO! se dozvíte vše, co jste chtěli vědět o herectví, divadle a jeho tajných zákoutích.
Podcastem vás bude provázet Eliška Kahoun, Tereza Hrubá a Jana Bergerová.
V podstatu najdete spoustu rozhovorů s významnými českými umělci především z řad herců a režisérů. V rozhovorech jdeme do hloubky a nebojíme se otevírat zažitá klišé.
Chcete se na něco zeptat, nebo nám jen napsat? Najdete nás na IG https://www.instagram.com/divadloprocity/ nebo na webu divadloprocity.cz