„Je dôležité, aby sme ľudí nevodili za nos, aby sme ich ochotu si priplatiť alebo zľaviť zo svojich nárokov v záujme ochrany životného prostredia a znižovania dopadov aj na klímu nezneužívalo na to, že len ďalej budeme pokračovať v systéme, v akom fungujeme teraz a ktorý ničí životné prostredie.
Z tohto hľadiska to vnímam ako veľké riziko. Keď sa potom ukáže, že výrobca ich len manipuloval, dôvera ľudí v to, že niečo sa môže zmeniť, sa s každým takýmto prípadom znižuje. A môže dôjsť až k poklesu angažovanosti alebo ochote čokoľvek zmeniť,“ odpovedá hostka Kristína Hudeková na otázku, prečo sa o greenwashingu, na prvý pohľad skôr spotrebiteľskej téme, rozprávame v klíma podcaste.
Táto epizóda je aj na vaše želanie, veľa z vás si žiadalo o greenwashingu samostatný diel.
Dozviete sa, čo je greenwashing, kedy a kto tento termín prvý raz použil a v akej súvislosti. Prečo ho firmy používajú a ako úspešne. Komu veriť a ako si zistiť, čo je len falošný marketingový ťah a čo je naozaj zelené, eko alebo trvalo-udržateľné. Venujeme sa tiež greenwashingu v politike a rozoberáme príklady krajín, ktoré sú dobré v opatreniach proti tejto klamlivej praktike.
Hostka 14-teho dielu Klímapodcastu je Kristína Hudeková, výkonná riaditeľka neziskovej organizácie Živica, ktorá sa venuje vzdelávaniu a ekoporadenstvu.
–
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na klimapodcast@sme.sk
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Podporte vznik Klímapodcastu a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast
–
Odoberajte aj denný newsletter SME. sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/ suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate Klímapodcast.
„Je dôležité, aby sme ľudí nevodili za nos, aby sme ich ochotu si priplatiť alebo zľaviť zo svojich nárokov v záujme ochrany životného prostredia a znižovania dopadov aj na klímu nezneužívalo na to, že len ďalej budeme pokračovať v systéme, v akom fungujeme teraz a ktorý ničí životné prostredie. Z tohto hľadiska to vnímam ako veľké riziko. Keď sa potom ukáže, že výrobca ich len manipuloval, dôvera ľudí v to, že niečo sa môže zmeniť, sa s každým takýmto prípadom znižuje. A môže dôjsť až k poklesu angažovanosti alebo ochote čokoľvek zmeniť,“ odpovedá hostka Kristína Hudeková na otázku, prečo sa o greenwashingu, na prvý pohľad skôr spotrebiteľskej téme, rozprávame v klíma podcaste. Táto epizóda je aj na vaše želanie, veľa z vás si žiadalo o greenwashingu samostatný diel. Dozviete sa, čo je greenwashing, kedy a kto tento termín prvý raz použil a v akej súvislosti. Prečo ho firmy používajú a ako úspešne. Komu veriť a ako si zistiť, čo je len falošný marketingový ťah a čo je naozaj zelené, eko alebo trvalo-udržateľné. Venujeme sa tiež greenwashingu v politike a rozoberáme príklady krajín, ktoré sú dobré v opatreniach proti tejto klamlivej praktike. Hostka 14-teho dielu Klímapodcastu je Kristína Hudeková, výkonná riaditeľka neziskovej organizácie Živica, ktorá sa venuje vzdelávaniu a ekoporadenstvu. – Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na klimapodcast@sme.sk – Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty – Podporte vznik Klímapodcastu a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast – Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme – Ďakujeme, že počúvate Klímapodcast.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Pri klimatickej zmene každý z nás bude musieť skôr alebo neskôr vystúpiť zo svojej komfortnej zóny. Pre každého to bude znamenať niečo iné. Napokon ale, v istom momente, sa každý z nás bude musieť stať človekom, ktorý túto tému rieši. Preto je dôležité rozprávať sa o nej. Nechceme vás strašiť tým, že už včera bolo neskoro. Našim cieľom nie je, aby ste z nás dostali klimatickú úzkosť. Chceme vám prinášať fakty, najnovšie informácie a kontexty a na konci aj možné rozriešenia.