
Společenskou odpovědnost firem vyžadují partneři, zaměstnanci i klienti. Lhát o ní nejde, říká Růžička

O epizodě podcastu
Pokud si někdo myslel, že turismus bude kvůli koronavirové pandemii v naprostém útlumu, zprávy z českých hor ho každý týden vyvádějí z omylu. Obzvlášť ty nejznámější přírodní lokality trpí v poslední době negativním fenoménem tzv. overturismu, tedy přebujelé, invazivní a živelné návštěvnosti. „Jako turisté si neuvědomujeme, že veškerou divokou přírodu jsme vytlačili do několika málo území, kde jsme se rozhodli ji chránit, a v současné době atakujeme i tato zbytková území. Je to problém nedostatečné informovanosti, protože lidé často vůbec neví, že něco porušují,“ říká geograf Jan Lenart z Ostravské univerzity v nové epizodě pořadu Kapitola.
Trojici písmen ESG vídáme v souvislosti s byznysem čím dá častěji. Environmental, social and governance strategii, tedy strategii odpovědného řízení, aplikuje čím dál více společností, včetně těch největších globálních hráčů. Výjimkou není ani česká společnost Home Credit. Podle globálního ředitele vnějších vztahů Home Creditu Jana Růžičky sílí na ESG tlak nejen od partnerů, ale i od zaměstnanců a zákazníků, obzvlášť pak od mladé generace. „Je to opravdu globální trend, dokonce mnoho burz zavádí ESG jako povinnou součást podmínek pro vstup. Není to jen marketing, protože se to stává byznysovým standardem,“ říká Růžička.