Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 4D pro odluku školství od státu!

Kanál Svobodného přístavu

Tereza Urzová a Urza

Zpravodajství

,

Společnost

,

Politika

,

Věda a technika

,

Politické zprávy

,

Společenské vědy

,

Filosofie

4D pro odluku školství od státu!

Obrázek epizody 4D pro odluku školství od státu!

Poslechněte si podcast

11. 9. 2021

1 min

O epizodě podcastu

Chcete-li podpořit Svobodný přístav, můžete tak učinit v krypto i korunách! Pravidelná podpora: https://opristavu.urza.cz/ BTC: 3Quf688FD46bwtv7MAEu2TwjSbGmqBQ83G LTC: LLuXM2PAAgDyr8N4D4Ms3zxwz4pvjQA5XE Číslo účtu: 2201359764/2010; variabilní symbol: 6 -------- Video vzniklo ve spolupráci s Libertariánským institutem; ten můžete podpořit zde: https://www.libertarianskyinstitut.cz/jak-nas-podporit/ -------- Čtyři důvody pro odluku školství od státu! Školství je monopolizované státem. Ten rozhoduje i o podmínkách zakládání a provozu soukromých škol. Vzdělávat děti ministerstvem neschváleným způsobem není legální ani v případě, že jde o světově dlouhodobě úspěšné metody učení. Rodičům s jiným názorem na vzdělávání hrozí odebrání dětí a vězení. Jako každý monopol poskytuje i stát ve školství drahé a nekvalitní služby. Tabulkové platy učitelů odrazují schopné a přitahují méně schopné. Státem poskytované vzdělání nereflektuje reálné potřeby dětí – řada důležitých věcí v něm chybí a spousta zbytečností přebývá. Ještě dřív než číst, psát a počítat se dítě ve škole naučí poslouchat autoritu, která mu byla přidělena. Jen těžko pak začne navazovat rovnocenné vztahy, když stráví celý vzdělávací proces v podřízené roli. Logickým důsledkem je pak společnost plná konformních jedinců vždy připravených podřídit se diktátu a tlaku zvenčí. Centralizované školství je státy využíváno k indoktrinaci malých dětí. Každá generace se od malička učí o výhodách režimu, ve kterém žije, a o nevýhodách jiných zřízení. Tím je efektivně bráněno kritickému myšlení a konstruktivní debatě o společenském uspořádání. – Roman Kříž; hlava Libertariánského institutu; minarchista; aktivní účastník studentského hnutí v roce 1989; aktivista; právník; autor modelu použitého k deregulaci nájemného – Tereza Urzová; tvůrce Svobodného přístavu; hlava Institutu Ludwiga von Misese; vydavatelka knihy Anarchokapitalismus; členka Students for Liberty – Urza (www.urza.cz); autor knihy Anarchokapitalismus; tvůrce Svobodného přístavu; spoluzakladatel a hlava Institutu Ludwiga von Misese; člen předsednictva Svobody učení
Chcete-li podpořit Svobodný přístav, můžete tak učinit v krypto i korunách!
Pravidelná podpora: https://opristavu.urza.cz/
BTC: 3Quf688FD46bwtv7MAEu2TwjSbGmqBQ83G
LTC: LLuXM2PAAgDyr8N4D4Ms3zxwz4pvjQA5XE
Číslo účtu: 2201359764/2010; variabilní symbol: 6
--------
Video vzniklo ve spolupráci s Libertariánským institutem; ten můžete podpořit zde:
https://www.libertarianskyinstitut.cz/jak-nas-podporit/
--------
Čtyři důvody pro odluku školství od státu!
Školství je monopolizované státem. Ten rozhoduje i o podmínkách zakládání a provozu soukromých škol. Vzdělávat děti ministerstvem neschváleným způsobem není legální ani v případě, že jde o světově dlouhodobě úspěšné metody učení. Rodičům s jiným názorem na vzdělávání hrozí odebrání dětí a vězení.
Jako každý monopol poskytuje i stát ve školství drahé a nekvalitní služby. Tabulkové platy učitelů odrazují schopné a přitahují méně schopné. Státem poskytované vzdělání nereflektuje reálné potřeby dětí – řada důležitých věcí v něm chybí a spousta zbytečností přebývá.
Ještě dřív než číst, psát a počítat se dítě ve škole naučí poslouchat autoritu, která mu byla přidělena. Jen těžko pak začne navazovat rovnocenné vztahy, když stráví celý vzdělávací proces v podřízené roli. Logickým důsledkem je pak společnost plná konformních jedinců vždy připravených podřídit se diktátu a tlaku zvenčí.
Centralizované školství je státy využíváno k indoktrinaci malých dětí. Každá generace se od malička učí o výhodách režimu, ve kterém žije, a o nevýhodách jiných zřízení. Tím je efektivně bráněno kritickému myšlení a konstruktivní debatě o společenském uspořádání.

– Roman Kříž; hlava Libertariánského institutu; minarchista; aktivní účastník studentského hnutí v roce 1989; aktivista; právník; autor modelu použitého k deregulaci nájemného
– Tereza Urzová; tvůrce Svobodného přístavu; hlava Institutu Ludwiga von Misese; vydavatelka knihy Anarchokapitalismus; členka Students for Liberty
– Urza (www.urza.cz); autor knihy Anarchokapitalismus; tvůrce Svobodného přístavu; spoluzakladatel a hlava Institutu Ludwiga von Misese; člen předsednictva Svobody učení