Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 4D pro odluku školství od státu!

Poslechněte si podcast

11. 9. 2021

1 min

O epizodě podcastu

Chcete-li podpořit Svobodný přístav, můžete tak učinit v krypto i korunách! Pravidelná podpora: https://opristavu.urza.cz/ BTC: 3Quf688FD46bwtv7MAEu2TwjSbGmqBQ83G LTC: LLuXM2PAAgDyr8N4D4Ms3zxwz4pvjQA5XE Číslo účtu: 2201359764/2010; variabilní symbol: 6 -------- Video vzniklo ve spolupráci s Libertariánským institutem; ten můžete podpořit zde: https://www.libertarianskyinstitut.cz/jak-nas-podporit/ -------- Čtyři důvody pro odluku školství od státu! Školství je monopolizované státem. Ten rozhoduje i o podmínkách zakládání a provozu soukromých škol. Vzdělávat děti ministerstvem neschváleným způsobem není legální ani v případě, že jde o světově dlouhodobě úspěšné metody učení. Rodičům s jiným názorem na vzdělávání hrozí odebrání dětí a vězení. Jako každý monopol poskytuje i stát ve školství drahé a nekvalitní služby. Tabulkové platy učitelů odrazují schopné a přitahují méně schopné. Státem poskytované vzdělání nereflektuje reálné potřeby dětí – řada důležitých věcí v něm chybí a spousta zbytečností přebývá. Ještě dřív než číst, psát a počítat se dítě ve škole naučí poslouchat autoritu, která mu byla přidělena. Jen těžko pak začne navazovat rovnocenné vztahy, když stráví celý vzdělávací proces v podřízené roli. Logickým důsledkem je pak společnost plná konformních jedinců vždy připravených podřídit se diktátu a tlaku zvenčí. Centralizované školství je státy využíváno k indoktrinaci malých dětí. Každá generace se od malička učí o výhodách režimu, ve kterém žije, a o nevýhodách jiných zřízení. Tím je efektivně bráněno kritickému myšlení a konstruktivní debatě o společenském uspořádání. – Roman Kříž; hlava Libertariánského institutu; minarchista; aktivní účastník studentského hnutí v roce 1989; aktivista; právník; autor modelu použitého k deregulaci nájemného – Tereza Urzová; tvůrce Svobodného přístavu; hlava Institutu Ludwiga von Misese; vydavatelka knihy Anarchokapitalismus; členka Students for Liberty – Urza (www.urza.cz); autor knihy Anarchokapitalismus; tvůrce Svobodného přístavu; spoluzakladatel a hlava Institutu Ludwiga von Misese; člen předsednictva Svobody učení
Chcete-li podpořit Svobodný přístav, můžete tak učinit v krypto i korunách!
Pravidelná podpora: https://opristavu.urza.cz/
BTC: 3Quf688FD46bwtv7MAEu2TwjSbGmqBQ83G
LTC: LLuXM2PAAgDyr8N4D4Ms3zxwz4pvjQA5XE
Číslo účtu: 2201359764/2010; variabilní symbol: 6
--------
Video vzniklo ve spolupráci s Libertariánským institutem; ten můžete podpořit zde:
https://www.libertarianskyinstitut.cz/jak-nas-podporit/
--------
Čtyři důvody pro odluku školství od státu!
Školství je monopolizované státem. Ten rozhoduje i o podmínkách zakládání a provozu soukromých škol. Vzdělávat děti ministerstvem neschváleným způsobem není legální ani v případě, že jde o světově dlouhodobě úspěšné metody učení. Rodičům s jiným názorem na vzdělávání hrozí odebrání dětí a vězení.
Jako každý monopol poskytuje i stát ve školství drahé a nekvalitní služby. Tabulkové platy učitelů odrazují schopné a přitahují méně schopné. Státem poskytované vzdělání nereflektuje reálné potřeby dětí – řada důležitých věcí v něm chybí a spousta zbytečností přebývá.
Ještě dřív než číst, psát a počítat se dítě ve škole naučí poslouchat autoritu, která mu byla přidělena. Jen těžko pak začne navazovat rovnocenné vztahy, když stráví celý vzdělávací proces v podřízené roli. Logickým důsledkem je pak společnost plná konformních jedinců vždy připravených podřídit se diktátu a tlaku zvenčí.
Centralizované školství je státy využíváno k indoktrinaci malých dětí. Každá generace se od malička učí o výhodách režimu, ve kterém žije, a o nevýhodách jiných zřízení. Tím je efektivně bráněno kritickému myšlení a konstruktivní debatě o společenském uspořádání.

– Roman Kříž; hlava Libertariánského institutu; minarchista; aktivní účastník studentského hnutí v roce 1989; aktivista; právník; autor modelu použitého k deregulaci nájemného
– Tereza Urzová; tvůrce Svobodného přístavu; hlava Institutu Ludwiga von Misese; vydavatelka knihy Anarchokapitalismus; členka Students for Liberty
– Urza (www.urza.cz); autor knihy Anarchokapitalismus; tvůrce Svobodného přístavu; spoluzakladatel a hlava Institutu Ludwiga von Misese; člen předsednictva Svobody učení

Popis podcastu

Jsme dva. Milujeme svobodu. Milujeme anarchii. Milujeme kapitalismus.

Mluvíme o volnotržní bezstátní společnosti; ano, víme, jak to vypadá, i nám ta myšlenka zpočátku připadala absurdní… Zkuste jí však dát šanci; odmítnout ji můžete vždy.

Motto: „Dobří lidé se neřídí špatnými zákony.“



– Ema; tvůrkyně Svobodného přístavu; anarchokapitalistka; libertariánka; studentka Ježka bez klece

– Urza (www.urza.cz); autor knihy Anarchokapitalismus; tvůrce Svobodného přístavu; spoluzakladatel a hlava Institutu Ludwiga von Misese; člen předsednictva Svobody učení