Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 39 - V zákulisí herního vývojáře

39 - V zákulisí herního vývojáře

Obrázek epizody 39 - V zákulisí herního vývojáře

Poslechněte si podcast

22. 11. 2018

38 min

Druhý díl našeho rozhovoru s Honzou Zeleným o Mashinkách jsme plně věnovali technologickému pozadí hry. Dozvíte se, že hra je napsaná v C++, má miliony řádků kódu a má minimum externích závislostí (not invented here syndrom se ve hrách docela nosí). Hra využívá DirectX, ale Honza již má zprávy, že se podařilo spustit hru pod Wine. Pro mě zajímavá informace je například to, že DirectX lze abstrahovat do izolované vrstvy, kterou lze v rámci migrace na jinou platformu portovat třebas na OpenGL. Hodně času jsme věnovali tématice herního engine, z čeho se skládá a proč si ho Honza psal sám a nelituje toho. I laikovi musí být jasné, že napsání podobného enginu vyžaduje obrovské množství znalostí a zkušeností. Zeptali jsme se Honzy, co on považuje za důležité znalosti herního vývojáře, kde tyto informace hledá a jak se vzdělává. Ladění hry je úplně jiná úloha, než na jakou jsme zvyklí my - weboví vývojáři. Honza se s námi podělil o své zkušenosti s debuggingem a nástroji, které pro to používá. Rozebírali jsme i plánovač úloh a multi-threading ve hře. Plánování, synchronizaci a sdílení dat mezi vlákny. Skriptování ve hře používá jazyk Lua, což je dost častá volba pro tyto účely. Je zajímavé, že ačkoliv se jedná o interpretovaný jazyk, tak prý v některých úlohách má i lepší výkonnostní charakteristiky jak naivní C++. Zkrátka a prostě tenhle díl bude určitě bavit všechny programátory. Pokud vás Kafemlejnek.TV baví sdílejte nás na sociálních sítích, doporučte kamarádům, lajkujte. Vaše podpora nám pomáhá a dává sílu pokračovat dál!

Popis podcastu

Zastavte se na kávu s Honzou Novotným a Petrem Ferschmannem a nic vás při tvorbě software nesemele. Od vývojařů přes designery, architekty až po zakladatele společností. Za kamerou je Tomáš Hodr.