
#69 Koučinkem blíž ke klientovi: Proč bez hlubších rozhovorů výuka selhává

Odebírejte jazykoletter .
________
Kdo jste , když mluvíte v cizím jazyce?
A proč se někdy stane, že zkušený profesionál s plynulou angličtinou nedokáže působit sebejistě , i když ve svém rodném jazyce řídí tým nebo firmu?
Právě o tom si dnes povídám se Zuzkou Štrbákovou.
_______
A není to jen rozhovor o výuce. Otevíráme témata, která se v dospěláckém vzdělávání často neříkají nahlas: identita v cizím jazyce, nervozita, vnitřní hodnocení, přetížení klientů i to, proč přístup „učebnice ví nejlíp“ u dospělých jednoduše nefunguje.
_______
❊ Zuzana Štrbáková je lektorka anglického jazyka, jazyková koučka a Gestalt koučka. Věnuje sa jazykovému vzdělávaní a psychologické podpoře dospělých.
_______
V rozhovoru se mimo jiné dozvíte:
✓ co potřebuje mít výuka, ve které se klient cítí tak, že je opravdu o něm;
✓ jak identita ovlivňuje to, zda v angličtině dokážeme být „sami sebou“;
✓ kdy výuka přestává stačit a přichází na řadu koučovací přístup;
✓ jak v praxi funguje střídání „učitelského“ a „koučovacího“ klobouku;
✓ jak pracovat s klienty, kteří mají pocit, že v cizím jazyce nejsou „dost“;
✓ proč koučovací rozhovor rozhodně není „jen kecání“, ale jeden z nejúčinnějších nástrojů jazykového i osobního růstu.
_______
Pokud se angličtinu (nebo i jiný jazyk) učíte už roky, ale pořád se necítíte jistě nebo chcete porozumět tomu, co skutečně ovlivňuje jazykový pokrok dospělých studentů, tuhle epizodu si nenechte ujít.
_______
____________
Aktuálně pro lektory - Praxe v jazykovém koučinku
Individuální spolupráce pro studenty - osobní koučink angličtiny nebo koučovací setkání (jakýkoliv jazyk)
Konzultace, školení a programy pro lektory a učitele - jazykový koučink pro lektory
____________
Web Cesta k jazykům