00:24
Představení hosta a plánovaných témat (daně, vzdělávání)
00:49
Studie tří organizací a propojení dat ČSÚ a Finanční správy
01:19
Největší daňová studie: proč a jak danit chytřeji, cíl podpory růstu
01:50
Problémy daňového mixu: vysoké zdanění práce, nízké daně, které méně brzdí růst; odhad dopadu 0,4–0,7 % HDP
03:09
Čtyři principy reformy a posílení růstu skrze strukturu daní
03:58
Snížení zdanění práce, podpora investic, vyšší spotřební a majetkové daně; uzavření výjimek a daňové výhody kapitálu
06:23
Kdo by platil víc a proč: cílení na část top 20 %, férovost a neutralita systému
07:49
Ohlasy a konsensus: konzultace s 10–15 ekonomy, doporučení NERV; nutnost zvyšovat výběr a hrozba schodků 400–500 mld. Kč
10:00
Další kroky: upřímnost politiků o daních, ETS a kompenzace pro nízkopříjmové
11:24
Vzdělávání: v ČR silnější závislost výsledků na rodině a regionu než v Evropě
12:20
Nerovná kvalita škol, chybějící podpůrné profese a navázání na domácí znevýhodnění
13:02
Třídění a fragmentace středních škol; role aspirací rodičů a raná specializace
14:09
Strukturální povaha problému, nízká očekávání a Pygmalion efekt
14:58
Potenciál snížit neúspěšnost o třetinu; příklady Kadaň, Litvínov, Krnov a klíčové ingredience
16:40
Zlepšení řízení a snížení administrativy ve školství ve prospěch kvality
17:07
Kvalifikace učitelů, příprava na práci se znevýhodněnými; cílené motivace pro náročné regiony; indexové financování
18:52
Dobrá praxe: stabilní bydlení, MŠ od 3 let, podpůrné pracovníky; opomenutí práce s nadanými a únik na víceletá gymnázia
21:10
Individualizace učení: slovní zpětná vazba, limity velkých tříd a přetíženého kurikula
22:27
Slabá data: chybí identifikátor žáka; nelze hodnotit dopady (např. miliardové doučování); co nefunguje (propadání, menší třídy)
24:06
Velká novela školského zákona: potenciál vs. chybějící financování (školní psychologové)