Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Když se něco vymyslí a podepíše, mělo by to platit, říká šéf české Toyoty

Když se něco vymyslí a podepíše, mělo by to platit, říká šéf české Toyoty

Obrázek epizody Když se něco vymyslí a podepíše, mělo by to platit, říká šéf české Toyoty

Poslechněte si podcast

4. 3. 2025

42 min

Automobilky nebudou platit pokuty za nesplnění emisních limitů v roce 2025. Rozloží se do tří let a pak se bude platit průměr za roky 2025-2027. S takovým návrhem přišla v pondělí šéfka Evropské Komise Ursula von der Leyen. Teď si všichni oddechnou, že se nenaplní ty nejhorší scénáře, jenomže k tomu je jedno velké ALE, říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení Toyoty a Lexusu. Je to možná zvláštní slyšet od někoho z automobilového průmyslu, ale když se něco posouvá sem a tam věci se mění za chodu, tak se taky brzy můžeme dostat do bodu, kdy nebudeme schopni dělat vůbec nic, myslí si. Podle čeho se řídí zákazník? A čeho by se chtěl Peleška v autoprůmyslu dočkat?  Akční plán Během středy 5.3. by mělo být jasné, jak chce Evropská komise pomoct automobilovému průmyslu, který se nenachází zrovna v nejlepší kondici. A to jak kvůli nezájmu o auta s bezemisními technologiemi nebo třeba kvůli plnění emisních cílů. Co by podle Pelešky mohlo pomoct? Rozhodně to nejsou dotace. "Dotace jsou něco, co ten trh překroutí a pokřiví, takže k tomu prozření dojde později", myslí si. Chtěl bych se dožít toho, aby se trh řídil tím, co chtějí zákazníci. Z byznysu s auty je politikum"Elektrická auta u nás dostala nálepku diktátu z Bruselu a teď se to s nimi veze", zmiňuje Martin Peleška pro Investiční web. Z mobility jako takové se podle něj stalo politické téma. Přitom zákazník si nový vůz vybírá emocemi. Teď je situace taková, že napětí je cítit nejen mezi výrobci aut, ale taky mezi dealery a právě zákazníky. "Už to není tak, že přijde zákazník do autosalonu a ptá se dealera, které auto je nejlepší. Teď se ptá na to, čím bude moct jezdit za pár let, aby mu to někdo nezakázal", říká šéf českého zastoupení Toyoty.  https://www.patreon.com/join/investicniweb➡️ FACEBOOK: https://www.facebook.com/investicniweb.cz➡️ TWITTER: ✅ https://twitter.com/investicniweb➡️PODCASTY: 🔊 https://open.spotify.com/show/64nd40VjhHED7RTDFt6Qnl🔊 https://podcasts.apple.com/cz/podcast/investi%C4%8Dn%C3%ADweb-czs-podcast/id1594824346?fbclid=IwAR1Bfw2H-KtMGHRyepM2YsvmQjD_nCPXu1ilt_ODyP-exCeJx5QeMjj4EVA(+ další přední podcastové aplikace)👍🏼 🙏🏼💰💹💶 V současnosti je investování nejschůdnější a nejpravděpodobnější cestou k zajištění na stáří a k ochraně hodnoty majetku. Proto považujeme informace o investování, ekonomice a finanční gramotnosti za důležité. S námi se můžete dozvědět více!Support the show

Popis podcastu

Peníze nikdy nespí, ani ty vaše! Dobrý den, vážení posluchači, vítáme vás u podcastů Investičního webu. Nabízíme to nejlepší z našich videí a také původní komentáře a analýzy domácích i zahraničních tržních expertů. Ekonomika, tradiční trhy a alternativy na jednom místě. Podcasty Investičního webu vás provedou šéfredaktorka Michaela Nováková, zástupkyně šéfredaktorky Vendula Pokorná a hlavní editor Andrej Rády.