Úvod
Podcasty
Byznys
Innovate or Die: Powered by Innovation Week
Jak megakoncerty a zážitky mění svět cesto...

Jak megakoncerty a zážitky mění svět cestování a ekonomiku turismu

Innovate or Die: Powered by Innovation Week
Poslechněte si podcast
Dnes
26 min
Co spojuje Taylor Swift, Albánii a Japonsko?
Martin Hlůže z MasterCard vysvětluje, co platební data z celého světa ukazují o tom, jak se mění cestování a turismus.
Dozvíte se, proč lidé po pandemii utrácí víc za zážitky, jaké destinace nejvíc rostou a jak velké akce ovlivňují lokální ekonomiky.
👇👇👇 Z rozhovoru se dozvíte:
- proč roste ekonomika zážitků (experience economy),
- které destinace teď nejvíc táhnou – od Japonska po Albánii,
- jak velké dopady mají koncerty Taylor Swift nebo velké sportovní akce,
- proč města bojují s overturismem a jak se snaží návštěvníky rozprostřít,
- jak umělá inteligence pomáhá analyzovat data a měnit strategie turismu.
👉 Odebírejte náš kanál Innovate or Die: Powered by Innovation Week
Kapitoly:
- 01:01 Jak MasterCard analyzuje data o cestování
- 02:56 Po pandemii: Proč lidé chtějí „smysluplné“ cesty a zážitky
- 06:17 Nejrychleji rostoucí destinace: Japonsko, Albánie, Mallorca
- 10:20 Jak města využívají data k řízení turismu
- 15:42 Overturismus a strategie měst: jak prodloužit pobyt turistů
- 18:45 „Taylor Swift efekt“ a soutěž měst o globální eventy
Sledujte další epizody podcastu Innovate or Die o inovacích, podnikání a vzdělávání.
Vydavatel: