Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Politika do byznysu nepatří. Babiš byl výjimka – polarizoval. Rohlík potěšil městského liberála.

Politika do byznysu nepatří. Babiš byl výjimka – polarizoval. Rohlík potěšil městského liberála.

Obrázek epizody Politika do byznysu nepatří. Babiš byl výjimka – polarizoval. Rohlík potěšil městského liberála.

Poslechněte si podcast

29. 2. 2024

29 min

O epizodě podcastu

Dlouho platilo, že politika a byznys se do sebe nepletou. V posledních letech ale řada podniků svoji politiku mění. „Začalo to ještě před Donaldem Trumpem, dělo se tak většinou pod tlakem aktivistů ve Spojených státech. Na firmy se vyvinul tlak, aby ve společenských otázkách zaujímali stanovisko“, říká analytik Hrot24 Miroslav Zámečník. V USA se prý až 70% spotřebitelů domnívá, že firmy by měly deklarovat své postoje k sociálním a politickým otázkám. Naopak v Česku se podle Zámečníka zdá, že většina lidí oceňuje, když se firmy příliš politicky neangažují. Připomíná ale jednu výjimku. Andrej Babiš čelil podobným protestům – vznikla i aplikace, která upozorňovala zákazníky na potraviny vyrobené Agrofertem. Podle Zámečníka šlo o to, že bývalý premiér byl osobou, která polarizovala.    V rozhovoru Zámečník naráží na situaci Rohlíku, který se rozhodl přestat nabízet produkty společnosti Rabbit Zdeňka Jandejska – jednoho z pořadatelů pražských zemědělských protestů. Toto rozhodnutí vyvolalo rozporuplné reakce veřejnosti. Může podobná aktivita Rohlíku pomoci, nebo mu může naopak ublížit? Je v takové pozici, že si podobné rozhodnutí může dovolit? Mají se firmy politicky a společensky angažovat?

Dlouho platilo, že politika a byznys se do sebe nepletou. V posledních letech ale řada podniků svoji politiku mění. „Začalo to ještě před Donaldem Trumpem, dělo se tak většinou pod tlakem aktivistů ve Spojených státech. Na firmy se vyvinul tlak, aby ve společenských otázkách zaujímali stanovisko“, říká analytik Hrot24 Miroslav Zámečník. V USA se prý až 70% spotřebitelů domnívá, že firmy by měly deklarovat své postoje k sociálním a politickým otázkám. Naopak v Česku se podle Zámečníka zdá, že většina lidí oceňuje, když se firmy příliš politicky neangažují. Připomíná ale jednu výjimku. Andrej Babiš čelil podobným protestům – vznikla i aplikace, která upozorňovala zákazníky na potraviny vyrobené Agrofertem. Podle Zámečníka šlo o to, že bývalý premiér byl osobou, která polarizovala.

V rozhovoru Zámečník naráží na situaci Rohlíku, který se rozhodl přestat nabízet produkty společnosti Rabbit Zdeňka Jandejska – jednoho z pořadatelů pražských zemědělských protestů. Toto rozhodnutí vyvolalo rozporuplné reakce veřejnosti. Může podobná aktivita Rohlíku pomoci, nebo mu může naopak ublížit? Je v takové pozici, že si podobné rozhodnutí může dovolit? Mají se firmy politicky a společensky angažovat?

Popis podcastu

Hrotcast je podcast Pavla Štrunce s předními českými ekonomy. Přináší hluboké analýzy, srozumitelné rozhovory a zasvěcené komentáře od nejuznávanějších českých odborníků.