Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Obrázek epizody Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Poslechněte si podcast

20. 7. 2023

13 min

O epizodě podcastu

Lepší marže než Tesla má snad jenom Porsche, BMW a Ferrari, říká v novém Hrotcastu Petr Sklenář. „V krátkodobém horizontu je mladoboleslavská Škoda pořád bohatou nevěstou v koncernu VW, meziročně jí prodeje dál rychle rostou. Velký problém je ale výhled do budoucna,“ říká v nejnovějším dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář. A dodává: „Jsme v období, kdy se to bude v automobilovém průmyslu lámat.“ Nejen koncern Volkswagen, ale všechny evropské automobilky jsou jako ve svěráku – shora tlačí Tesla, jejíž majitel Elon Musk se zjevně rozhodl ještě před nástupem autonomního řízení urvat co největší tržní podíl, a zespoda přicházejí Číňané s levnějšími a sofistikovanými auty. „A do toho se smrštilo hřiště,“ upozorňuje Sklenář s tím, že oproti předcovidové době se v Evropě celkově prodávají jen zhruba dvě třetiny aut.  V novém dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, Petr Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem rozebírali například Muskovy nejnovější manévry, výsledky Tesly a v jejich kontextu velmi odlišné provozní marže různých automobilek. Poslechněte si nový Hrotcast.

Lepší marže než Tesla má snad jenom Porsche, BMW a Ferrari, říká v novém Hrotcastu Petr Sklenář.

„V krátkodobém horizontu je mladoboleslavská Škoda pořád bohatou nevěstou v koncernu VW, meziročně jí prodeje dál rychle rostou. Velký problém je ale výhled do budoucna,“ říká v nejnovějším dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář. A dodává: „Jsme v období, kdy se to bude v automobilovém průmyslu lámat.“ Nejen koncern Volkswagen, ale všechny evropské automobilky jsou jako ve svěráku – shora tlačí Tesla, jejíž majitel Elon Musk se zjevně rozhodl ještě před nástupem autonomního řízení urvat co největší tržní podíl, a zespoda přicházejí Číňané s levnějšími a sofistikovanými auty. „A do toho se smrštilo hřiště,“ upozorňuje Sklenář s tím, že oproti předcovidové době se v Evropě celkově prodávají jen zhruba dvě třetiny aut.

V novém dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, Petr Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem rozebírali například Muskovy nejnovější manévry, výsledky Tesly a v jejich kontextu velmi odlišné provozní marže různých automobilek. Poslechněte si nový Hrotcast.


Popis podcastu

Hrotcast je podcast Pavla Štrunce s předními českými ekonomy. Přináší hluboké analýzy, srozumitelné rozhovory a zasvěcené komentáře od nejuznávanějších českých odborníků.