
HLAVOU, SRDCEM A RUKAMA 66: „Chci přispět k tomu, aby se spojení slov mistr cukrář stalo znovu pojmem. Zásadní je kvalita, nikoliv kvantita,“ říká majitelka značky Miss Cake Markéta Krajčovičová

HLAVOU, SRDCEM A RUKAMA
Poslechněte si podcast
Dnes
29 min
Letos v únoru otevřela v severočeském Jablonci nad Nisou malou cukrárnu, která by směle mohla konkurovat podnikům nabízejícím vrcholnou cukrařinu nejen u nás v ČR, ale i v zemích jako Francie, Itálie nebo Německo. Že tohle řemeslo dělá Markéta Krajčovičová – zakladatelka značky Miss Cake – prostě jinak, zjistíte hned, co vstoupíte do jejího království, rozhlédnete se a pochopitelně i ochutnáte.
Přestože původně vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Železném Brodě, život ji nakonec opakovaně nasměroval právě k cukrařině.
Poprvé si ji vyzkoušela před 16 lety, kdy jako máma chtěla udělat radost své dceři Sarah k narozeninám.
„To bylo i poprvé, kdy jsem se odhodlala vzít marcipánovou hmotu do rukou. Dort chutnal a dcerka byla nadšená. Když pak viděly fotografie mého prvního výtvoru i kamarádky, chtěly ozvláštnit narozeniny svým potomkům také. Takže když jsem se později rozhodovala, zda se posadím do kanceláře nebo zkusím štěstí v pro mě dosud neznámých podnikatelských vodách, rozhodlo srdce, neboť bylo úžasné sledovat, jak se moje dorty líbí a chutnají,“ vzpomíná dnes Markéta Krajčovičová.
Začátky nebyly snadné a postupný přechod na profesionální dráhu přinášel jednu překážku za druhou. Časem ale dokázala oslovit dostatečný počet zákazníků a vytvořit si i komunitu těch, kteří se vraceli.
„Cesta to byla dlouhá a složitá. Ale stovky dortů, které jsem za ty roky vytvořila, ale i spousta spokojených zákazníků, jsou pro mě motivací, že to úsilí stálo za to,“ popisuje Markéta Krajčovičová s tím, že asi nejsložitější zakázka, se kterou se za tu dobu, co podniká, musela „poprat“, byla objednávka na obří dort pro zhruba 1 000 hostů.
„Šlo o firemní slavnost. Vážil asi 150 kg, a pokud si dobře vzpomínám, tak měl šest pater. Nejsložitější bylo ho na přání zákazníka přímo na místě sestavit a dozdobit, přičemž jsem se musela sladit s ohnivou show a stihnout to vše po tmě a cca za 9 minut,“ dodává cukrářka.
Pomyslnou třešničkou na dortu během prvních roků jejího podnikání se stalo pozvání do populární talk show Jana Krause , kde se ocitla jen díky tomu, že na ní produkci upozornila její kamarádka.
„Spousta lidí se divila, jak jsem se tam dostala. Ale já jsem o tom vůbec nevěděla a zjistila to, až když se mi ozvala produkce pořadu s tím, že by mě rádi pozvali a požádali mě, abych pro pana Krause vytvořila poněkud netradiční dort, což se i stalo,“ říká Markéta Krajčovičová.
Nicméně na otázku, zda ji účast v populární show pomohlav propagaci jejího jména a podnikání, odpovídá, že ne tak, jak by si mnozí asi představovali.
„Paradoxně to zafungovalo opačně. Část zákazníků si najednou myslela, že když jsem v takové populární show v televizi, tak se mi automaticky daří v podnikání a mám tolik objednávek, že už není třeba mě vyhledávat. Takže jsem pak musela lákat některé klienty zpět, což se naštěstí povedlo,“ upozorňuje.
Další velkou zkušeností pro ni byla nabídka na vlastní pořad Božské dorty od Markéty nebo reklamní spolupráce se značkou Lidl. Nyní, jak sama říká, je pro ni ale tématem číslo jedna především rozvoj její malé cukrárny a značky Miss Cake , kterou by postupně chtěla dál rozšiřovat.
Jaké recepty vybrala pro základní nabídku svých zákusků a dezertů ve své nové cukrárně? Jak motivuje učně a budoucí cukráře a cukrářky, které občas učí? A nebo, kde hledala inspiraci a učila se, když sama začínala? A učí se dodnes?
Odpovědi na tyto, ale i mnohé další otázky, se dozvíte v dalším díle další naší podcastové série Hlavou, srdcem a rukama.
Příjemný poslech!