Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Obrázek epizody Marek Ztracený dělá to samé, co Michal David před čtyřiceti lety

Headliner CZ

Headliner

Kultura

Marek Ztracený dělá to samé, co Michal David před čtyřiceti lety

Obrázek epizody Marek Ztracený dělá to samé, co Michal David před čtyřiceti lety
Play

Poslechněte si podcast

25. 11. 2021

36 min

„Ztracený? To odpovídá. Není to překvapivé,“ říká v podcastu  Headliner CZ hudební publicista Josef Vlček o novém Slavíkovi. 

Právě anketa Český slavík byla tématem povídání s Honzou Vedralem, u kterého nemohl Josef chybět. Pro Headliner totiž už 60 měsíců připravuje seriál stejného jména, ve kterém mapuje historii a vývoj české populární hudby. „Holkám se líbí, chlapi maj rádi písničky jako Podpantoflák pro jejich lidovost, umí perfektně komponovat a jako pianista je naprosto špičkovej,“ vyvětluje Vlček Ztraceného úspěch a na srovnání s Michalem Davidem přikyvuje hlavou. 

„Michal David měl jedinou velkou smůlu, že se díky Janečkovi připletl do politiky. A šel proti vkusu určitý intelektuální generace 80. let. My jsme žili Yes a Genesis. A najednou přišel kluk, který hrál tyhle hovadiny. A ještě je hrál skvěle. A ten Marek dělá to samé o čtyřicet let později.“ 

K dnešku se ale proměnil i Janeček. Místo Františka tentokrát vyvolává vášně Karel a jeho exhibice. Co letošní udílení Slavíků znamenalo v kontextu historie celé ankety popularity. A kdy přesně se ze Slavíků stala bulvární soutěž, proti které se všichni vymezují, ale všichni na ni koukají? Jakou roli v tom hrál Řezník a jakou Landa?

„Když člověk Slavíky vezme jako celek a vnímá jako průběžný vývoj, tak s úžasem zjistí, že to dává logiku,“ říká o anketě popularity Vlček a onen vývoj v podcastu také jednoduše shrnuje. „V roce 1962 měl být hrdinou traktoristka nebo dojička a ne zpěvák. Lidi byli z hudby nadšení a dnes si říkáme, co tam ty postavičky dělaj?“ 

Jak chápat Slavíka historicky a má jeho současná, v pořadí už třetí éra, šanci po letošní hlasité kritice vůbec přežít? A proč české hudební scéně tak zoufale chybí aktivní zpěvačky?

Popis podcastu

O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od tvůrců hudebního časopisu Headliner.