
„FORECAST NESMÍ SKONČIT V ŠUPLÍKU.“
Říka Martin Komžík, finanční ředitel Pelikan.sk
Online cestování je svět s extrémními výkyvy poptávky, závislý na cenách letenek, změnách v dynamickém pricingu i náladě spotřebitelů. Přesto se v něm musí plánovat. A někdy až s překvapivou mírou klidu.
Martin řídí finance celé skupiny Pelikán a říká:
„Forecast dává smysl jen tehdy, když ho připraví celá firma - ne jen excel v kanceláři financí.“
V čem je jeho přístup inspirativní?
👉 Plánování jako dialog.
Rozpočet připravují všechny týmy. Ne proto, aby to „vyšlo“, ale aby se ukázalo, co je skutečně důležité.
👉 Forecast není výstup, ale nástroj.
Musí být živý, poctivý, a hlavně srozumitelný pro všechny, kdo s ním mají pracovat.
👉 Marketing není jen náklad.
Tvoří až 25 % marže a nelze ho řídit jen přes čísla.
👉 Excel je pořád v kurzu.
Ale jen do momentu, kdy začnou dávat větší smysl jiná řešení.
👉 Data musí být online a vizualizovaná.
Martin věří v transparenci - CFO nemá hlídat data jako poklad, ale sdílet je.
Tahle epizoda je o CFO roli jako o partnerovi byznysu, inovátorovi a vyzyvateli starých přístupů.
Přeji příjemný poslech! 🎧
Říka Martin Komžík, finanční ředitel Pelikan.sk
Online cestování je svět s extrémními výkyvy poptávky, závislý na cenách letenek, změnách v dynamickém pricingu i náladě spotřebitelů. Přesto se v něm musí plánovat. A někdy až s překvapivou mírou klidu.
Martin řídí finance celé skupiny Pelikán a říká:
„Forecast dává smysl jen tehdy, když ho připraví celá firma - ne jen excel v kanceláři financí.“
V čem je jeho přístup inspirativní?
👉 Plánování jako dialog.
Rozpočet připravují všechny týmy. Ne proto, aby to „vyšlo“, ale aby se ukázalo, co je skutečně důležité.
👉 Forecast není výstup, ale nástroj.
Musí být živý, poctivý, a hlavně srozumitelný pro všechny, kdo s ním mají pracovat.
👉 Marketing není jen náklad.
Tvoří až 25 % marže a nelze ho řídit jen přes čísla.
👉 Excel je pořád v kurzu.
Ale jen do momentu, kdy začnou dávat větší smysl jiná řešení.
👉 Data musí být online a vizualizovaná.
Martin věří v transparenci - CFO nemá hlídat data jako poklad, ale sdílet je.
Tahle epizoda je o CFO roli jako o partnerovi byznysu, inovátorovi a vyzyvateli starých přístupů.
Přeji příjemný poslech! 🎧
Popis podcastu
Jmenuji se Vladislav Hanák a přináším vám FORECAST.
Už více než 20 let se věnuji finančnímu řízení a mým posláním je pomáhát firmám modernizovat a digitalizovat jejich CFO agendu. Řešíme témata jako například finanční plánování, obchodní forecasting, alokace provozních nákladů, profitabilitu zákazníků nebo konsolidaci holdingových struktur. Cílem mé práce je optimalizovat interní procesy, nastavovat správné metodiky a ve výsledku pak celé řešení zrealizovat v moderním a sofistikovaném nástroji.
A přesně o tom tento podcast je. Se svými hosty si budu povídat o aktuálních trendech, o transformaci finančního řízení a samozřejmě o výhodách, které z toho pro firmy plynou.
Už více než 20 let se věnuji finančnímu řízení a mým posláním je pomáhát firmám modernizovat a digitalizovat jejich CFO agendu. Řešíme témata jako například finanční plánování, obchodní forecasting, alokace provozních nákladů, profitabilitu zákazníků nebo konsolidaci holdingových struktur. Cílem mé práce je optimalizovat interní procesy, nastavovat správné metodiky a ve výsledku pak celé řešení zrealizovat v moderním a sofistikovaném nástroji.
A přesně o tom tento podcast je. Se svými hosty si budu povídat o aktuálních trendech, o transformaci finančního řízení a samozřejmě o výhodách, které z toho pro firmy plynou.
