Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Z malé kanceláře k tisícům e-mailů denně. Český nápad šetří firmám čas i práci

FOCUS ON

FOCUS ON

Byznys

Z malé kanceláře k tisícům e-mailů denně. Český nápad šetří firmám čas i práci

Obrázek epizody Z malé kanceláře k tisícům e-mailů denně. Český nápad šetří firmám čas i práci

FOCUS ON

Poslechněte si podcast

Dnes

27 min

Ze startupu v malé kanceláři na marketingový nástroj pro stovky firem. Česká Quanda dnes rozesílá statisíce personalizovaných zpráv měsíčně a automatizuje kampaně, o kterých se firmám dřív mohlo jen zdát. Jak se to povedlo? CEO Jan Spáčil v pořadu Echo digitalizace odhaluje cestu od prvního klienta k nástroji, který mění český digitální marketing. Moderují Jiří Böhm a Miroslav Dašek z Asseco Solutions.


Zakladatel a CEO Quandy Jan Spáčil původně vůbec nebyl marketér. „ Po škole jsem nastoupil do výrobní firmy, kde jsem vedl účtárnu. Postupně jsem se dostal k obchodu a později i k marketingu, protože jsem hledal způsob, jak obchodníkům usnadnit práci a dělat ji efektivněji, “ popisuje začátky své profesní dráhy.


Po dvanácti letech v konzultační firmě, která pomáhala majitelům podniků rozvíjet byznys, se rozhodl vytvořit vlastní produkt. „ Říkal jsem si, že bych chtěl postavit firmu, která spojí více marketingových nástrojů do jednoho systému: e-maily, formuláře, dotazníky i automatizaci. Všechno na jednom místě.


Bez investorů a s důrazem na osobní přístup


Na rozdíl od typických startupů Quanda nezačínala s kapitálem investorů. „ Byli jsme v malé kanceláři naproti O₂ areně a všechno jsme si museli vydělat sami. To nás donutilo od začátku dělat věci obchodně udržitelně, “ říká Spáčil.


Trvalo více než dva roky, než aplikace získala dostatek zákazníků a začala se ekonomicky vyplácet. „ Na začátku jsme konzultovali a školili, abychom měli prostředky na vývoj produktu. Dva roky jsme nosili peníze do firmy a budovali aplikaci.


Dnes je Quanda stabilní firma s dvanáctiletou historií, která se stále odlišuje osobním přístupem. „ Nejsme jen software, ke klientům přistupujeme individuálně. Lidé často nehledají jen nástroj, ale partnera, který jim pomůže s nastavením a využitím marketingu, “ dodává.


Nástroj pro B2B firmy, ne pro e-shopy


Quanda se zaměřuje výhradně na B2B segment. „ Říkáme klientům, že pokud nejste e-shop, jsme pro vás ta správná volba. Pomáháme firmám s online komunikací a automatizací marketingu, “ vysvětluje Spáčil.


Typickými zákazníky jsou velkoobchody, automobilové servisy, poradenské a vzdělávací společnosti nebo cestovní kanceláře. Právě v těchto oborech přináší integrace marketingu s ERP či CRM systémy největší efekt.


Propojení s ERP: až 100 000 e-mailů měsíčně


Velký posun pro Quandu znamenala spolupráce s firmou Asseco Solutions, výrobcem systému Helios Inuvio. „ Vyvinuli jsme propojení mezi Heliosem a Quandou. Sleduje, co se děje v ERP, a podle toho automaticky spouští marketingovou komunikaci, “ vysvětluje CEO.


Pilotní klient – velkoobchodně-výrobní společnost – díky tomuto propojení generuje až 100 000 personalizovaných e-mailů měsíčně. „ Firma má 60 000 kontaktů a 13 000 zákazníků. Díky automatizaci zvládá personalizovat komunikaci ve velkém měřítku, což by ručně nebylo možné, “ dodává Spáčil.


E-mail jako stále nejefektivnější kanál


Ačkoli se svět marketingu posouvá k sociálním sítím, e-mail podle Spáčila zůstává nenahraditelný. „ Přes 60 % lidí po probuzení jako první kontroluje e-maily a více než 80 % zákazníků B2B firem je považuje za hlavní zdroj informací o produktech a službách, “ uvádí.


Proč e-mail přežívá i v éře umělé inteligence a sociálních sítí? „ Je přesný, levný a efektivní. A i když mladí lidé dnes používají jiné kanály, v okamžiku, kdy nastoupí do práce, e-mail se stane součástí jejich profesního života, “ říká s úsměvem.


Celý rozhovor si můžete pustit jako video nebo podcast:

  1. Jak přesně vznikla spolupráce Quandy a Asseco Solutions.
  2. Kolik lidí dnes ve firmě pracuje a jak se měnil tým během let.
  3. Jak vypadá den CEO, který sám navrhuje produkt.
  4. Co podle Jana Spáčila bude pro marketing největší výzvou v příštích pěti letech.
  5. Jak využívají AI?

Popis podcastu

FocusOn je publicistický web zaměřený na byznys a moderní technologie.