Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Ukrajinci už nechtějí smutně sedět doma a čekat. Chtějí si udělat radost, říká zakladatel Footshopu

FOCUS ON

FOCUS ON

Byznys

Ukrajinci už nechtějí smutně sedět doma a čekat. Chtějí si udělat radost, říká zakladatel Footshopu

Obrázek epizody Ukrajinci už nechtějí smutně sedět doma a čekat. Chtějí si udělat radost, říká zakladatel Footshopu

FOCUS ON

Poslechněte si podcast

Včera

22 min

E-shop Footshop.cz dosáhl za první pololetí 2025 tržeb 891 milionů korun a počet objednávek vzrostl o 41 procent. Zakladatel Peter Hajduček v rozhovoru pro pořad Big Deal na platformě FocusOn odhaluje, proč expanduje do válečné Ukrajiny, jak funguje spolupráce se Spartou a proč má Francie nejnižší míru vratek v celé Evropě. Poodhalil také, proč kamenné prodejny stále dávají smysl a jak robotizace pomáhá zvládat nápor zákazníků.


Na úvod padla otázka, zda funguje streetwarový byznys podobně jako supermarkety, kde výrobci platí za lepší umístění svých produktů v regálech.

„Je to kombinace. Stále jde hlavně o to, co zákazníci kupují, protože ať už jde o kamenný nebo internetový obchod, musí především sloužit zákazníkovi," vysvětluje Hajduček. „Není to tak institucionalizované jako v obchodech s potravinami nebo ve velkých nákupních centrech."

Přesto některé značky mají s Footshopem strategičtější partnerství. „Investují do obchodu více nejen z hlediska dodávek, ale i marketingových prostředků, a na oplátku získávají více visibility."

Téměř 900 milionů a růst 41 procent

Za první pololetí 2025 dosáhl Footshop tržeb 891 milionů korun a počet objednávek vzrostl o 41 procent na 558 tisíc. Odkud berou zákazníky v době, kdy si lidé stěžují na nedostatek peněz?

„Footshop se v případě úspěšné sezóny přiblíží k tržbám ve výši dvou miliard korun, a to je stále velmi málo. Jsme na obrovském trhu," říká Hajduček. Podle něj úspěch firmy nemusí kopírovat celkový trh. „Trh s teniskami i módou se v Evropské unii počítá v miliardách eur."

Klíčová je geografická diverzifikace. „Naše tržby z České republiky tvoří méně než 20 procent našeho obchodu. Jsme rozprostřeni po celé Evropské unii a těžíme z geografické expanze, ze zvyšujícího se povědomí o značce a z toho, že jsme vlastně malou kapkou v moři."

Expanze do válečné Ukrajiny: „Lidé nemůžou jen sedět doma"

Jednou z nejpřekvapivějších informací je loňská expanze na Ukrajinu. Jak se podniká v zemi, kde probíhá válka?

„Je to specifické. Především nám to dává trochu více nahlédnout do toho, jak to tam funguje, a je to smutný pohled. Je mi opravdu líto, že se s tím tito lidé musí potýkat," říká Hajduček. Firma najala country manažerku přímo v Kyjevě. „Není výjimkou, že musí přerušit hovor, protože je poplach a ona se musí někam schovat, nebo že mají výpadek proudu. Je neuvěřitelné, že je to tak i v dnešním světě."

Z obchodního hlediska jde o náročný trh. „Není to Evropská unie, takže se potýkáme s cly a daněmi. Těžko se dělá opačná logistika. Otázkou je, kde vlastně stanovíme hranici, kdy ještě poskytujeme služby a kdy už ne."

Na druhou stranu tam vidí příležitost. „Když začala válka, mnoho společností se z ukrajinského trhu stáhlo, což nám vytvořilo prostor. Současně lidé chtějí méně chodit do nákupních center a shromažďovat se na veřejných prostranstvích, takže vyhledávají o to více elektronický obchod."

Hajduček má jasný postoj k tomu, že lidé v zemi ve válce nakupují tenisky. „Občas jsem se setkal s komentáři, že se asi nemají tak špatně, když si kupují tenisky. Ale není to pravda. To období už trvá skoro čtyři roky. Když si představíme člověka, kterému bylo 15, když začala válka, dnes je mu 19. To je čas, který mu nikdo nevrátí. V tomhle věku už člověk nemůže jen smutně sedět doma a čekat, až se to zlepší. Ti lidé se snaží žít a součástí toho je občas si udělat radost nějakým novým výrobkem."


Celý rozhovor si můžete pustit jako video nebo podcast. Dozvíte se v něm mimo jiné:

  1. Jak konkrétně vypadá každodenní komunikace s manažerkou v Kyjevě a jaké překážky musí řešit
  2. Proč má Footshop nejnižší fluktuaci zaměstnanců ve skladu a jak tam funguje firemní kultura
  3. Detailní pohled na to, jak firma vybírá lokace pro kamenné prodejny a co znamená "výjimečný prostor"
  4. Konkrétní čísla o tom, kolik stojí spolupráce se Spartou a jaký má reálný dopad na byznys
  5. Jak funguje strategie rozšiřování mobilní aplikace a proč nahrazuje klasickou e-mailovou komunikaci

Popis podcastu

FocusOn je publicistický web zaměřený na byznys a moderní technologie.