Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Národ pejskařů? Za chovatelské potřeby utratíme 10 miliard korun, desetinu z toho chce Spokojený pes

Národ pejskařů? Za chovatelské potřeby utratíme 10 miliard korun, desetinu z toho chce Spokojený pes

Obrázek epizody Národ pejskařů? Za chovatelské potřeby utratíme 10 miliard korun, desetinu z toho chce Spokojený pes

Poslechněte si podcast

24. 4. 2025

19 min

O epizodě podcastu

Společnost Spokojený pes, jeden z největších tuzemských e-shopů s chovatelskými potřebami, má ambiciózní plány. Nový CEO Matúš Karaffa chce firmu během pěti let dovést k miliardovému obratu a rozšířit její působení nejen na Slovensku, ale i v dalších okolních zemích.  Matúš Karaffa převzal vedení společnosti Spokojený pes od Soni Fialkové a do firmy vstoupil s jasnou vizí: posunout e-shop ještě dál. V rozhovoru pro FocusOn vysvětlil, proč nabídku na pozici CEO přijal, jaký je aktuální stav trhu s chovatelskými potřebami a kam chce firmu směřovat.Spokojený pes aktuálně dosahuje obratu 640 milionů korun ročně, což z něj dělá významného hráče na trhu. Společnost si stanovila ambiciózní cíl v podobě miliardového obratu, kterého chce dosáhnout v horizontu pěti let.„Ta miliarda je pro nás spíše číselné vyjádření našich ambicí a směru, kterým jsme se rozhodli vydat. Je to takové magické číslo, ale není to tak, že tu miliardu musíme dosáhnout nebo je to náš absolutní cíl. Pokud si tu sedneme za pět let a obrat bude 930 milionů, tak si myslím, že ani já, ani akcionáři Spokojeného psa to nebudou považovat za selhání," říká Karaffa.Cestu k tomuto cíli vidí především ve zlepšování kvality služeb, zaměření na zákazníka a expanzi na Slovensko. „Ten trh je ještě poměrně velký, i když je samozřejmě rozdělen mezi různé hráče. Myslím si, že zlepšováním nebo dodržováním kvality služeb, kterou my máme, a určitým zaměřením na zákazníka a na expanzi na Slovensko, se ta miliarda dá dosáhnout v rámci toho časového horizontu," dodává Karaffa.Stav trhu s chovatelskými potřebami v ČRPřesná velikost trhu s chovatelskými potřebami v České republice není podle Karaffy zcela známá, protože neexistují oficiální data. Odhaduje však, že český trh dosahuje zhruba 9 až 10 miliard korun, zahrnující jak online, tak offline prodeje.„Trh je rozdělený na tři části. Jedna je supermarkety a hypermarkety, druhá je čistý online a třetí jsou hybridní prodejci, kteří mají řadu kamenných prodejen, ale zároveň fungují online," vysvětluje Karaffa strukturu trhu.Po pandemii COVID-19 podle dostupných informací převažuje online prodej, který tvoří asi 60 % celkového objemu. Spokojený pes má na tomto trhu přibližně 11-12% podíl, což Karaffa považuje za solidní pozici, která však stále skýtá potenciál pro růst o několik procentních bodů.Online versus offline: strategie kombinace kanálůPřestože je Spokojený pes primárně e-shopem, společnost provozuje také tři kamenné prodejny – dvě v Praze a jednu v Říčanech. Tyto pobočky podle Karaffy dosahují vynikajících ekonomických výsledků, což vede k plánům na rozšíření sítě.„Ekonomika a ziskovost té prodejny jsou skvělé. Takže to chceme zkusit i v dalších velkých městech nebo v dalších atraktivních lokalitách," popisuje Karaffa.Společnost nechce budovat rozsáhlou síť prodejen, ale zaměřit se na strategické lokality, kde mají své zákazníky. „Naším cílem není mít stovky malých prodejen, jako mají někteří hráči v rámci pet foodu, a být v každém nákupním centru, ale najít si své lokality, kde máme své zákazníky, kteří ocení to, že si mohou buď vyzvednout své objednávky, nebo na místě osahat, vyzkoušet produkty," vysvětluje strategii.E-commerce: stále prostor pro růstNavzdory tomu, že boom e-commerce proběhl před několika lety, zejména během pandemie COVID-19, Karaffa věří, že online prodej má stále potenciál růst. Upozorňuje však, že tempo růstu se zpomalujeCelý rozhovor si můžete pustit jako video nebo podcast:Proč Matúš Karaffa odešel z předchozí pozice a co ho přivedlo právě do Spokojeného psa?Jak velký je podíl českých domácností, které vlastní psa, v porovnání s okolními zeměmi?Jaká je průměrná hodnota objednávky v e-shopu oproti kamenným prodejnám?Proč je zákaznický servis v kamenných prodejnách důležitou součástí strategie firmy?Jak by mohla vypadat potenciální privátní značka Spokojeného psa a na jaký segment by cílila?

Společnost Spokojený pes, jeden z největších tuzemských e-shopů s chovatelskými potřebami, má ambiciózní plány. Nový CEO Matúš Karaffa chce firmu během pěti let dovést k miliardovému obratu a rozšířit její působení nejen na Slovensku, ale i v dalších okolních zemích.


Matúš Karaffa převzal vedení společnosti Spokojený pes od Soni Fialkové a do firmy vstoupil s jasnou vizí: posunout e-shop ještě dál. V rozhovoru pro FocusOn vysvětlil, proč nabídku na pozici CEO přijal, jaký je aktuální stav trhu s chovatelskými potřebami a kam chce firmu směřovat.


Spokojený pes aktuálně dosahuje obratu 640 milionů korun ročně, což z něj dělá významného hráče na trhu. Společnost si stanovila ambiciózní cíl v podobě miliardového obratu, kterého chce dosáhnout v horizontu pěti let.


„Ta miliarda je pro nás spíše číselné vyjádření našich ambicí a směru, kterým jsme se rozhodli vydat. Je to takové magické číslo, ale není to tak, že tu miliardu musíme dosáhnout nebo je to náš absolutní cíl. Pokud si tu sedneme za pět let a obrat bude 930 milionů, tak si myslím, že ani já, ani akcionáři Spokojeného psa to nebudou považovat za selhání," říká Karaffa.


Cestu k tomuto cíli vidí především ve zlepšování kvality služeb, zaměření na zákazníka a expanzi na Slovensko. „Ten trh je ještě poměrně velký, i když je samozřejmě rozdělen mezi různé hráče. Myslím si, že zlepšováním nebo dodržováním kvality služeb, kterou my máme, a určitým zaměřením na zákazníka a na expanzi na Slovensko, se ta miliarda dá dosáhnout v rámci toho časového horizontu," dodává Karaffa.


Stav trhu s chovatelskými potřebami v ČR


Přesná velikost trhu s chovatelskými potřebami v České republice není podle Karaffy zcela známá, protože neexistují oficiální data. Odhaduje však, že český trh dosahuje zhruba 9 až 10 miliard korun, zahrnující jak online, tak offline prodeje.


„Trh je rozdělený na tři části. Jedna je supermarkety a hypermarkety, druhá je čistý online a třetí jsou hybridní prodejci, kteří mají řadu kamenných prodejen, ale zároveň fungují online," vysvětluje Karaffa strukturu trhu.


Po pandemii COVID-19 podle dostupných informací převažuje online prodej, který tvoří asi 60 % celkového objemu. Spokojený pes má na tomto trhu přibližně 11-12% podíl, což Karaffa považuje za solidní pozici, která však stále skýtá potenciál pro růst o několik procentních bodů.


Online versus offline: strategie kombinace kanálů


Přestože je Spokojený pes primárně e-shopem, společnost provozuje také tři kamenné prodejny – dvě v Praze a jednu v Říčanech. Tyto pobočky podle Karaffy dosahují vynikajících ekonomických výsledků, což vede k plánům na rozšíření sítě.

„Ekonomika a ziskovost té prodejny jsou skvělé. Takže to chceme zkusit i v dalších velkých městech nebo v dalších atraktivních lokalitách," popisuje Karaffa.


Společnost nechce budovat rozsáhlou síť prodejen, ale zaměřit se na strategické lokality, kde mají své zákazníky. „Naším cílem není mít stovky malých prodejen, jako mají někteří hráči v rámci pet foodu, a být v každém nákupním centru, ale najít si své lokality, kde máme své zákazníky, kteří ocení to, že si mohou buď vyzvednout své objednávky, nebo na místě osahat, vyzkoušet produkty," vysvětluje strategii.


E-commerce: stále prostor pro růst


Navzdory tomu, že boom e-commerce proběhl před několika lety, zejména během pandemie COVID-19, Karaffa věří, že online prodej má stále potenciál růst. Upozorňuje však, že tempo růstu se zpomaluje


Celý rozhovor si můžete pustit jako video nebo podcast:


  1. Proč Matúš Karaffa odešel z předchozí pozice a co ho přivedlo právě do Spokojeného psa?
  2. Jak velký je podíl českých domácností, které vlastní psa, v porovnání s okolními zeměmi?
  3. Jaká je průměrná hodnota objednávky v e-shopu oproti kamenným prodejnám?
  4. Proč je zákaznický servis v kamenných prodejnách důležitou součástí strategie firmy?
  5. Jak by mohla vypadat potenciální privátní značka Spokojeného psa a na jaký segment by cílila?

Popis podcastu

FocusOn je publicistický web zaměřený na byznys a moderní technologie.