Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Jejich největší konkurence je z Ruska. Brněnská firma s “otisky hlasu“ dobývá svět

FOCUS ON

FOCUS ON

Byznys

Jejich největší konkurence je z Ruska. Brněnská firma s “otisky hlasu“ dobývá svět

Obrázek epizody Jejich největší konkurence je z Ruska. Brněnská firma s “otisky hlasu“ dobývá svět

Poslechněte si podcast

Dnes

27 min

O epizodě podcastu

Brněnská technologická společnost Fonexia, specializující se na pokročilé hlasové technologie a biometrickou identifikaci, se během dvou let rozrostla do 14 nových zemí. Její software umožňuje identifikovat mluvčího, přepsat řeč do textu nebo rozpoznat jazyk. O strategii expanze, výzvách v oblasti hlasové biometrie a budoucích plánech hovořila CEO společnosti Markéta Lőrinczy.Hlasová biometrie dokáže rozpoznat jedinečné rysy lidského hlasu. Podobně jako otisk prstu je i hlas každého člověka naprosto jedinečný.,,Je to i o tom, jak se slyšíme zevnitř. Já si myslím, že to lidé neberou jako osobní identitu. Spíš jsme využívali řeč na to, abychom si dávali jiné informace, přenášeli věci nebo říkali pohádky," vysvětluje Markéta Lőrinczy.Technologie a bezpečnostPro Fonexii je klíčová ochrana dat a etický přístup.,,Prodáváme licence a žádná data k nám nechodí, nemáme žádnou databázi. Vše si musí řešit koncový zákazník. Máme také etický kodex, na který velmi dbáme, především v otázce zemí, do kterých z politických či jiných důvodů nevstupujeme," vysvětluje Lőrinczy.Společnost se zaměřuje na dvě hlavní oblasti.,,V biometrické části dokážeme z nahrávky extrahovat otisk hlasu. Pokud máme další nahrávku, umíme během tří vteřin určit, zda jde o stejného mluvčího. V analytické části se věnujeme přepisům – podobně jako známé Whisper AI. Tady už záleží na konkrétním jazyku," vysvětluje Lőrinczy.Globální expanze,,Během posledních dvou let, od mého nástupu do vedení obchodu v roce 2022, se nám podařilo expandovat do čtrnácti nových zemí. Rozdělila bych to do dvou částí – jedna je zisková a druhá je referenční. Jsou to dva různé úhly pohledu, na které se soustředíme," uvádí Lőrinczy.Podle údajů společnosti největší zisk přináší Blízký východ a Asie.,,Velké změny vidíme na trhu v Americe nebo Indii, a to v rámci nových regulací hlasové biometrie. Na tyto trhy bychom se chtěli v roce 2025 zaměřit," dodává.Český původ jako výhodaBýt českou firmou se ukázalo jako konkurenční výhoda.,,Česká republika má v technologických věcech docela punc kvality. Všichni moc dobře ví, že tady máme skvělé vědce i vývojáře, že ti lidé jsou nesmírně šikovní a pracovití. Naše největší konkurence je buď ruská, tím pádem jsme preferovaný partner, protože jsme z neutrální země, nebo americká, ale některé trhy americkou firmu nechtějí," vysvětluje Lőrinczy.Organický růst a partnerstvíFonexia roste bez externích investorů.,,Finanční nástroje nevyužíváme, vše reinvestujeme z toho, co vyděláme – a na to jsem hrdá. Co využíváme a co nám funguje, jsou české ambasády po světě, kdy využíváme formátu, že tam jdeme s našimi spřátelenými firmami a zveme tam lidi, se kterými potřebujeme hovořit. Ambasáda funguje opravdu velmi dobře,‘‘ říká.Klíč k úspěchu: vztahy a partnerství,,Ve většině případech jdeme přes tzv. partnery, čili přes další firmy, které nás přeprodávají. Většinou to musí být nějaká technologická firma, která dokáže integrovat náš software buď do nějakých větších monitorovacích systémů nebo do infrastruktury daného státu," vysvětluje Lőrinczy.Dalším pomocníkem jsou i partnerské vztahy.,,Nikdy si nevybudujete vztah na dálku, s partnerem musíte opravdu být a chápat, co řeší za problémy. Když si věříme, tak máme nabídku, že s nimi budeme chodit na jednání, dáme tam naše lidi, kteří to vysvětlí. Někdy i jezdíme za koncovými zákazníky právě s těmi partnery," popisuje.Výzvy růstu a vizePřes úspěšnou expanzi čelí firma i významným výzvám.,,Je nás zhruba 45, musíme vynaložit velké prostředky na výpočetní kapacitu pro velké modely. Pro vaši představu to je, jak kdybyste si mohl koupit Škodu Octavii, ale potřebujete si koupit limitku Rolls Royce," přibližuje Lőrinczy.,,Já bych chtěla, aby hlasové technologie používal kdokoliv, kdykoliv a kdekoliv. A je jedno, co to je, ale aby ta Fonexia byla známá pro každého na světě," uzavírá Lőrinczy.
Brněnská technologická společnost Phonexia, specializující se na pokročilé hlasové technologie a biometrickou identifikaci, se během dvou let rozrostla do 14 nových zemí. Její software umožňuje identifikovat mluvčího, přepsat řeč do textu nebo rozpoznat jazyk. O strategii expanze, výzvách v oblasti hlasové biometrie a budoucích plánech hovořila CEO společnosti Markéta Lőrinczy.Hlasová biometrie dokáže rozpoznat jedinečné rysy lidského hlasu. Podobně jako otisk prstu je i hlas každého člověka naprosto jedinečný.,,Je to i o tom, jak se slyšíme zevnitř. Já si myslím, že to lidé neberou jako osobní identitu. Spíš jsme využívali řeč na to, abychom si dávali jiné informace, přenášeli věci nebo říkali pohádky," vysvětluje Markéta Lőrinczy.Technologie a bezpečnostPro Phonexii je klíčová ochrana dat a etický přístup.,,Prodáváme licence a žádná data k nám nechodí, nemáme žádnou databázi. Vše si musí řešit koncový zákazník. Máme také etický kodex, na který velmi dbáme, především v otázce zemí, do kterých z politických či jiných důvodů nevstupujeme," vysvětluje Lőrinczy.Společnost se zaměřuje na dvě hlavní oblasti.,,V biometrické části dokážeme z nahrávky extrahovat otisk hlasu. Pokud máme další nahrávku, umíme během tří vteřin určit, zda jde o stejného mluvčího. V analytické části se věnujeme přepisům – podobně jako známé Whisper AI. Tady už záleží na konkrétním jazyku," vysvětluje Lőrinczy.Globální expanze,,Během posledních dvou let, od mého nástupu do vedení obchodu v roce 2022, se nám podařilo expandovat do čtrnácti nových zemí. Rozdělila bych to do dvou částí – jedna je zisková a druhá je referenční. Jsou to dva různé úhly pohledu, na které se soustředíme," uvádí Lőrinczy.Podle údajů společnosti největší zisk přináší Blízký východ a Asie.,,Velké změny vidíme na trhu v Americe nebo Indii, a to v rámci nových regulací hlasové biometrie. Na tyto trhy bychom se chtěli v roce 2025 zaměřit," dodává.Český původ jako výhodaBýt českou firmou se ukázalo jako konkurenční výhoda.,,Česká republika má v technologických věcech docela punc kvality. Všichni moc dobře ví, že tady máme skvělé vědce i vývojáře, že ti lidé jsou nesmírně šikovní a pracovití. Naše největší konkurence je buď ruská, tím pádem jsme preferovaný partner, protože jsme z neutrální země, nebo americká, ale některé trhy americkou firmu nechtějí," vysvětluje Lőrinczy.Organický růst a partnerstvíPhonexia roste bez externích investorů.,,Finanční nástroje nevyužíváme, vše reinvestujeme z toho, co vyděláme – a na to jsem hrdá. Co využíváme a co nám funguje, jsou české ambasády po světě, kdy využíváme formátu, že tam jdeme s našimi spřátelenými firmami a zveme tam lidi, se kterými potřebujeme hovořit. Ambasáda funguje opravdu velmi dobře,‘‘ říká.Klíč k úspěchu: vztahy a partnerství,,Ve většině případech jdeme přes tzv. partnery, čili přes další firmy, které nás přeprodávají. Většinou to musí být nějaká technologická firma, která dokáže integrovat náš software buď do nějakých větších monitorovacích systémů nebo do infrastruktury daného státu," vysvětluje Lőrinczy.Dalším pomocníkem jsou i partnerské vztahy.,,Nikdy si nevybudujete vztah na dálku, s partnerem musíte opravdu být a chápat, co řeší za problémy. Když si věříme, tak máme nabídku, že s nimi budeme chodit na jednání, dáme tam naše lidi, kteří to vysvětlí. Někdy i jezdíme za koncovými zákazníky právě s těmi partnery," popisuje.Výzvy růstu a vizePřes úspěšnou expanzi čelí firma i významným výzvám.,,Je nás zhruba 45, musíme vynaložit velké prostředky na výpočetní kapacitu pro velké modely. Pro vaši představu to je, jak kdybyste si mohl koupit Škodu Octavii, ale potřebujete si koupit limitku Rolls Royce," přibližuje Lőrinczy.,,Já bych chtěla, aby hlasové technologie používal kdokoliv, kdykoliv a kdekoliv. A je jedno, co to je, ale aby ta Phonexia byla známá pro každého na světě," uzavírá Lőrinczy.