
#30 Přemysl Průša | člen Katedry mezinárodního podnikání a vyučující předmětu Retail Business na FMV

Poslechněte si podcast
14. 12. 2021
56 min
Svět už dnes patří značkám. Od rána do večera jsme jimi obklopeni: Už podle melodie našeho ranního budíku jde uhodnout, jakou značku telefonu vlastníme. Za ranní kávu jsme ochotni si připlatit, jen aby na kelímku už z dálky svítilo logo, se kterým chceme být, jako věrní spotřebitelé značky, spojováni.
Ale co tedy vlastně odlišuje dva hrnečky kávy, jinak ze stejných kávových zrn, kromě odlišné barvy loga společnosti? Proč jsme ochotni úspěšnou značku odměnit tím, že za ni zaplatíme „přirážku za luxus“? Jak tvrdí pan docent Přemysl Průša z Katedry mezinárodního podnikání na FMV: „Žádný produkt už dnes není neznačkový.“ A proto jsme se rozhodli, že by nebylo od věci se ve světě obalů, log a sloganů trochu zorientovat.
Ať už tedy dáte radši přednost kávě z Costy nebo ze Starbucksu, nechte se provést, vedle života na Fakultě mezinárodních vztahů, také podobně dynamickým světem značek, retailu a marketingu. Toho praktického, i toho z vysokoškolských učebnic.