

O epizodě podcastu
Bez radikální změny se Česká republika ekonomicky neposune, míní podnikatel Martin Wichterle, zakladatel projektu Druhá ekonomická transformace, předseda Asociace průmyslového designu a člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy. „Abychom dohnali Německo, musíme běžet rychleji.“ V rozhovoru mluví o tom, že na prosperitu není třeba dalších dotací, ale vize, odvahy a příchodu zahraničních talentů.
Český průmyslový design má podle Wichterleho dobrou pozici. „Český design rezonuje.“ Ale pokud chce země opustit roli subdodavatele a stavět vlastní produkty, musí kombinovat design a technologickou inovaci. To je podle podnikatele jediná cesta k bohatší ekonomice. Asociace průmyslového designu, kterou vede, proto propaguje design jako součást hospodářské transformace a nástroj úspěchu českých firem doma i v zahraničí.
V rozhovoru se dozvíte:
* Proč by Česká republika měla podle Wichterleho cíleně přitahovat zahraniční studenty a kvalifikované pracovníky?
* Co brání rozvoji designu a jak může být značka „české“ sílou v exportu?
* Proč jsou americké podmínky pro podnikání jednodušší a flexibilnější?
* Proč podle něj Evropa řízená ideologií nemůže obstát ve světové konkurenci?
Bez radikální změny se Česká republika ekonomicky neposune, míní podnikatel Martin Wichterle, zakladatel projektu Druhá ekonomická transformace, předseda Asociace průmyslového designu a člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy. „Abychom dohnali Německo, musíme běžet rychleji.“ V rozhovoru mluví o tom, že na prosperitu není třeba dalších dotací, ale vize, odvahy a příchodu zahraničních talentů.
Český průmyslový design má podle Wichterleho dobrou pozici. „Český design rezonuje.“ Ale pokud chce země opustit roli subdodavatele a stavět vlastní produkty, musí kombinovat design a technologickou inovaci. To je podle podnikatele jediná cesta k bohatší ekonomice. Asociace průmyslového designu, kterou vede, proto propaguje design jako součást hospodářské transformace a nástroj úspěchu českých firem doma i v zahraničí.
V rozhovoru se dozvíte:
* Proč by Česká republika měla podle Wichterleho cíleně přitahovat zahraniční studenty a kvalifikované pracovníky?
* Co brání rozvoji designu a jak může být značka „české“ sílou v exportu?
* Proč jsou americké podmínky pro podnikání jednodušší a flexibilnější?
* Proč podle něj Evropa řízená ideologií nemůže obstát ve světové konkurenci?
Český průmyslový design má podle Wichterleho dobrou pozici. „Český design rezonuje.“ Ale pokud chce země opustit roli subdodavatele a stavět vlastní produkty, musí kombinovat design a technologickou inovaci. To je podle podnikatele jediná cesta k bohatší ekonomice. Asociace průmyslového designu, kterou vede, proto propaguje design jako součást hospodářské transformace a nástroj úspěchu českých firem doma i v zahraničí.
V rozhovoru se dozvíte:
* Proč by Česká republika měla podle Wichterleho cíleně přitahovat zahraniční studenty a kvalifikované pracovníky?
* Co brání rozvoji designu a jak může být značka „české“ sílou v exportu?
* Proč jsou americké podmínky pro podnikání jednodušší a flexibilnější?
* Proč podle něj Evropa řízená ideologií nemůže obstát ve světové konkurenci?
Popis podcastu
Podcast a videopořad e15, ve kterém moderátorka Veronika Jonášová diskutuje s hosty na aktuální témata ze světa byznysu a publicistiky. Druhá část pořadu nesoucí název FLOW balance se zaměřuje na oblast zdraví, longevity, seberozvoje či odolnosti.