Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #12 Petr Sobotka: Bez obchodní strategie střílíte naslepo

#12 Petr Sobotka: Bez obchodní strategie střílíte naslepo

Obrázek epizody #12 Petr Sobotka: Bez obchodní strategie střílíte naslepo

Poslechněte si podcast

2. 9. 2021

33 min

O epizodě podcastu

Tento díl Finmag podcastu s Petrem Sobotkou, spoluzakladatelem společnosti Headim, je celý o obchodu a obchodním řízení (sales management). Jaké chyby často firmy v této oblasti dělají? Podle Sobotky je jich celá řada. Jedna z hlavních ale je, že nemají žádnou obchodní strategii: „Pokud nemáte obchodní strategii, střílíte naslepo. Obchodní strategie je základní dokument pro obchod. Pro skvělý výkon obchodního týmu je potřeba ji neustále updatovat.“ Sobotka také varuje před zbytečným propojováním obchodních a manažerských pozic. „Nejlepší obchodník je přece proto, že prodává. Manažer/ředitel už neprodává a jeho úkolem je řídit ostatní. To je diametrálně odlišná práce." Při našem povídání jsme se věnovali také systému odměňování, který je zrovna v obchodu klíčovou věcí. „Ve financích dobře funguje, že čím větší provizní složka, tím lepší. Ale jsou případy, kdy tomu tak není. A to často u firem s dlouhým cyklem. Tam je třeba mít silnou fixní složku, aby mohly normálně fungovat,“ upozorňuje Sobotka.

Tento díl Finmag podcastu s Petrem Sobotkou, spoluzakladatelem společnosti Headim, je celý o obchodu a obchodním řízení (sales management). Jaké chyby často firmy v této oblasti dělají? Podle Sobotky je jich celá řada. Jedna z hlavních ale je, že nemají žádnou obchodní strategii: „Pokud nemáte obchodní strategii, střílíte naslepo. Obchodní strategie je základní dokument pro obchod. Pro skvělý výkon obchodního týmu je potřeba ji neustále updatovat.“

Sobotka také varuje před zbytečným propojováním obchodních a manažerských pozic. „Nejlepší obchodník je přece proto, že prodává. Manažer/ředitel už neprodává a jeho úkolem je řídit ostatní. To je diametrálně odlišná práce."

Při našem povídání jsme se věnovali také systému odměňování, který je zrovna v obchodu klíčovou věcí. „Ve financích dobře funguje, že čím větší provizní složka, tím lepší. Ale jsou případy, kdy tomu tak není. A to často u firem s dlouhým cyklem. Tam je třeba mít silnou fixní složku, aby mohly normálně fungovat,“ upozorňuje Sobotka.

Popis podcastu

Investice, nemovitosti, kryptoměny, startupy a podnikání... S podcasty Finmagu budete v obraze, pochopíte kontext a získáte informační náskok. A kdo víc ví, víc vydělá! Moderuje: Ondřej Tůma, Ivo Prax, Petr Schwank a Martin Vlnas