Vzniká více celovečerních animovaných filmů určených dětem nebo dospělým? A proč festival tyto dvě kategorie v programu jasně neodděluje? Jaké snímky pro dětské diváky zaujmou dramaturgický tým festivalu? Kdo jsou novodobí hlavní protagonisté? O tom všem jsme si ve čtvrtém díle povídali s dramaturgem Anifilmu Radkem Hosenseidelem. Tentokrát jsme i hodně odbíhali a bavili jsme se i o distribuci animovaných celovečeráků a jejich viditelnosti i neviditelnosti v českých kinech.
foto je z filmu Něžní metaláci (2023) od Joana Tomàse, Carlose Pérez-Reche a Juanja Sáeze, který ve výběru soutěží
Vzniká více celovečerních animovaných filmů určených dětem nebo dospělým? A proč festival tyto dvě kategorie v programu jasně neodděluje? Jaké snímky pro dětské diváky zaujmou dramaturgický tým festivalu? Kdo jsou novodobí hlavní protagonisté? O tom všem jsme si ve čtvrtém díle povídali s dramaturgem Anifilmu Radkem Hosenseidelem. Tentokrát jsme i hodně odbíhali a bavili jsme se i o distribuci animovaných celovečeráků a jejich viditelnosti i neviditelnosti v českých kinech.
foto je z filmu Něžní metaláci (2023) od Joana Tomàse, Carlose Pérez-Reche a Juanja Sáeze, který ve výběru soutěží
FILM - ANIMACE- TEORIE
Obsah ze světa animovaného filmu. Rozhovory nejen s tvůrci, ale i producenty, scénáristy a všemi lidmi, co se v prostředí české animace pohybují. Mimo povídání o jejich vlastní práci se věnujeme i praktickým otázkám, použitým technologiím a postupům práce či úskalím reálného života animátora, mezi které patří spolupráce napříč obory, komunikace s klienty, financování atd. Fungujeme pod heslem “From animators to animators”.