Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Dopravní podcast (45): Nástup soukromníků na železnici a nepovedené veřejné zakázky na velkokapacitní autobusy a elektronické dálniční známky

Dopravní podcast (45): Nástup soukromníků na železnici a nepovedené veřejné zakázky na velkokapacitní autobusy a elektronické dálniční známky

Obrázek epizody Dopravní podcast (45): Nástup soukromníků na železnici a nepovedené veřejné zakázky na velkokapacitní autobusy a elektronické dálniční známky

Poslechněte si podcast

20. 1. 2020

38 min

O epizodě podcastu

První díl roku 2020 je tady. Jak dopadl nástup soukromých dopravců na železnici? Jaké byly obtíže a nastala by stejná situace u Českých drah, kdyby spustily provoz na regionálních tratích například v Polsku? Co zůstává jako hlavní komplikace pro cestující? Tím začíná 45. díl Dopravního podcastu.

Aktuálním tématem v dopravě je v těchto dnech cena za vytvoření e-shopu na nákup elektronických dálničních známek . Téma, které se dotýká celé společnosti a ukazuje na systémové chyby u velkých veřejných zakázek.

Na to navazujeme tématem velkokapacitních autobusů pro pražskou MHD . Ani do dalšího výběrového řízení, které zadal Dopravní podnik hl. m. Prahy se totiž nepřihlásil žádný výrobce. Kde je chyba? Proč nemají výrobci zájem o Prahu, když do jiných měst velkokapacitní autobusy dodávají? Má skutečně zájem dopravní podnik pořídit velkokapacitní autobusy a nebo se vedení společnosti zhlédlo v trolejbusech? Zároveň máme řešení pro dvorního výrobce autobusů pro Prahu, společnost SOR, která nedokáže dlouhé autobusy vyrábět, což může být jeden ze střípků mozaiky.

V první polovině ledna došlo k velké tramvajové nehodě , ve které hrály hlavní roli vozy T3SUCS z retrolinky 23 . Jak pravděpodobně k nehodě došlo a jaké si vzít ponaučení z toho rozebíráme v podcastu. Probrali jsem technický stav poškozené soupravy 7122+7121 a naznačili, jaké jsou další vyhlídky těchto vozů.
Opomenout jsme nemohli tramvaje T2 pro retrolinku , které už jsou od prosince v Praze a v dílnách probíhají na vozech dokončovací práce.

Roman se v létě chystá na Banát festival . A tak jsme probrali, jak takový festival v Rumunsku probíhá a co obnáší několikahodinová cesta vlakem z Prahy.

Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz ) a Roman Hloch (jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice ).

Support the Show.

První díl roku 2020 je tady. Jak dopadl nástup soukromých dopravců na železnici? Jaké byly obtíže a nastala by stejná situace u Českých drah, kdyby spustily provoz na regionálních tratích například v Polsku? Co zůstává jako hlavní komplikace pro cestující? Tím začíná 45. díl Dopravního podcastu.

Aktuálním tématem v dopravě je v těchto dnech cena za vytvoření e-shopu na nákup elektronických dálničních známek . Téma, které se dotýká celé společnosti a ukazuje na systémové chyby u velkých veřejných zakázek.

Na to navazujeme tématem velkokapacitních autobusů pro pražskou MHD . Ani do dalšího výběrového řízení, které zadal Dopravní podnik hl. m. Prahy se totiž nepřihlásil žádný výrobce. Kde je chyba? Proč nemají výrobci zájem o Prahu, když do jiných měst velkokapacitní autobusy dodávají? Má skutečně zájem dopravní podnik pořídit velkokapacitní autobusy a nebo se vedení společnosti zhlédlo v trolejbusech? Zároveň máme řešení pro dvorního výrobce autobusů pro Prahu, společnost SOR, která nedokáže dlouhé autobusy vyrábět, což může být jeden ze střípků mozaiky.

V první polovině ledna došlo k velké tramvajové nehodě , ve které hrály hlavní roli vozy T3SUCS z retrolinky 23 . Jak pravděpodobně k nehodě došlo a jaké si vzít ponaučení z toho rozebíráme v podcastu. Probrali jsem technický stav poškozené soupravy 7122+7121 a naznačili, jaké jsou další vyhlídky těchto vozů.
Opomenout jsme nemohli tramvaje T2 pro retrolinku , které už jsou od prosince v Praze a v dílnách probíhají na vozech dokončovací práce.

Roman se v létě chystá na Banát festival . A tak jsme probrali, jak takový festival v Rumunsku probíhá a co obnáší několikahodinová cesta vlakem z Prahy.

Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz ) a Roman Hloch (jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice ).

Support the show

Popis podcastu

Dopravní podcast o městské dopravě natáčí Ondřej Matěj Hrubeš od roku 2015 a do vybraných epizod si zve hosty, kteří se zabývají dopravou ve městech. V roce 2022 se přidal Podcast dopravní 6 o dopravě v Praze 6.  Najdete tady také komentáře pro rozhlas.