
Dopravní podcast (208) → Eskişehir, Bursa a Istanbul

Dopravní podcast
Poslechněte si podcast
Dnes
20 min
⏱ Prvních 21 minut pro všechny zdarma, celý rozhovor v délce 40 minut pro předplatitele na Patreonu 👑
___
Vydejte se s námi na druhou část dopravní expedice po Turecku! V novém díle Dopravního podcastu vás Ondřej Matěj Hrubeš provede dalšími třemi městy: Eskişehirem, Bursou a Istanbulem. Zjistíte, kde jezdí české tramvaje, čím je unikátní nostalgická linka v Burse a jak se neztratit v obrovské síti MHD v Istanbulu. A co dělat, když vás uprostřed výletu překvapí zemětřesení? Poslechněte si pokračování vyprávění plného praktických tipů i nečekaných zážitků.
Co se v podcastu dozvíte?
🏙️ Eskişehir: Město s českou stopou
- České tramvaje v provozu: Dozvíte se, jak v tomto moderním, „evropsky“ působícím městě fungují tramvaje Škoda ForCity Classic .
- Problém s kapacitou: Dozvíte se, jak jsou místní tramvaje extrémně přeplněné a proč se na nejnovější trati jezdí jen šestkrát denně.
- Unikátní zastávky: Zjistíte, jak funguje systém uzavřených nástupišť s turnikety.
- Cesta rychlovlakem: Uslyšíte o zážitku z cesty tureckým rychlovlakem, který jezdí rychlostí 250 km/h, a o nádražích fungujících na principu letištních terminálů.
🚌 Bursa: Pestrá směs tramvají a metra
- Tři druhy tramvají:
- T1: Okružní linka kolem centra.
- T2: Linka vedená středem dálnice k autobusovému nádraží.
- T3: Oblíbená nostalgická linka s historickými německými vozy, která projíždí rušnou pěší zónou.
- Metro jako v Německu: Posluchači se seznámí s místním metrem, které připomíná německé Stadtbahny, a to i díky starším vozům od Siemensu a Bombardieru.
- Tip pro fanoušky dopravy: Ondřej prozradí, kde najít odstavené historické tramvaje Düwag, které už nejezdí v provozu.
🕌 Istanbul: Dopravní gigant a nečekaný zážitek
- Ikonické historické tramvaje: Zjistíte, jak fungují slavné nostalgické linky T2 na evropské a T3 na asijské straně a jaký je mezi nimi rozdíl.
- Moderní páteřní linky: Seznámíte se s vytíženými linkami T1, která spojuje hlavní turistické památky, a T5, jež využívá unikátní napájení ze třetí kolejnice .
- Dva oddělené světy metra: Podcast vysvětluje, jak fungují systémy metra na evropské a asijské straně a jak je propojuje vlak pod Bosporem.
- Zkušenost se zemětřesením: Ondřej sdílí svůj osobní a mrazivý zážitek, když ho s manželkou v hotelu zastihlo zemětřesení, a popisuje, jak na situaci reagovali místní.
Na závěr dílu nechybí praktické rady pro cestovatele , jako je placení, nákup dopravních karet a doporučení, proč stojí za to navštívit více tureckých měst a vidět jejich rozmanitost.
Tento díl je druhou částí tureckého dobrodružství. V epizodě 203 byla probírána města Göreme, Kayseri a Konya.
⏱ Prvních 21 minut pro všechny zdarma, celý rozhovor v délce 40 minut pro předplatitele na Patreonu 👑
___
Dopravní podcast natáčí Ondřej Matěj Hrubeš od roku 2015.
___
SLEDUJTE:
@dopravnipodcast
@omh86
www.dopravnipodcast.cz
www.MHD86.cz
Popis podcastu
Dopravní podcast o městské dopravě natáčí Ondřej Matěj Hrubeš od roku 2015 a do vybraných epizod si zve hosty, kteří se zabývají dopravou ve městech. V roce 2022 se přidal Podcast dopravní 6 o dopravě v Praze 6. Najdete tady také komentáře pro rozhlas.