
Ten, kdo vlastnil Moskviče, měl v techničáku povolávací rozkaz, říká předseda Moskvič klubu Josef Hořák

O epizodě podcastu
„I můj Moskvič byl v armádě vedený od roku 1969 do roku 1972. Ačkoliv jsem ho vlastnil, spadal právě pod armádu, aby v případě mobilizace mohl být použit jako terénní auto,“ popisuje sovětské automobily předseda Moskvič klubu Josef Hořák, který byl dopoledním hostem Rádia Z.
Podle Hořáka bylo auto specifické velkým pohodlím. „Auta jsou měkce dělaná, výborná na pohodlí. Nevýhodou byly zatáčky, u těch člověk musel více přemýšlet, když do nich vjížděl,“ popisuje s úsměvem. Několik sovětských Moskvičů sám vlastní. „Klasikou jsou ty staré modely, kde je motor vepředu a náhon vzadu, novější Moskviče už to mají naopak.“
Sovětská auta se ale prosadila i na západě. „Kvůli jednoduchosti a spolehlivosti měly Moskviče velký úspěch, existoval i Moskvič s volantem na druhé straně pro Anglii. Dokonce jsou i fotky, kdy se auto dostalo do New Yorku, ale to tehdy ztroskotalo na politických otázkách,“ dodává k historii Moskviče Josef Hořák.
Hostem moderátora Martina Karlíka byl předseda Moskvič klubu Josef Hořák, celý rozhovor si poslechněte zde:
Popis podcastu
Zajímavá témata z různých oborů, moderátor a hosté, kteří musí dát odpověď.
Všechny díly podcastu Dopolední host můžete pohodlně poslouchat v mobilní aplikaci mujRozhlas pro Android a iOS nebo na webu mujRozhlas.cz .
Všechny díly podcastu Dopolední host můžete pohodlně poslouchat v mobilní aplikaci mujRozhlas pro Android a iOS nebo na webu mujRozhlas.cz .