Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Strach v kampani na podporu očkování je na místě, říká Jitka Vysekalová z České marketingové společnosti

Strach v kampani na podporu očkování je na místě, říká Jitka Vysekalová z České marketingové společnosti

Obrázek epizody Strach v kampani na podporu očkování je na místě, říká Jitka Vysekalová z České marketingové společnosti

Poslechněte si podcast

16. 11. 2021

13 min

O epizodě podcastu

Vláda spustila rozsáhlou kampaň na podporu očkování proti koronaviru. Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) ji označil za „brutální“. Její součástí jsou reálné záběry lékařů nad bezvládnými těly pacientů. Využití strachu je podle prezidentky České marketingové společnosti Jitky Vysekalové v tomto případě na místě. „Samotná kampaň nemůže dosáhnout ničeho, je ale důležitou součástí všech opatření,“ říká Vysekalová.
„Etický kodex nám říká, že reklama by neměla bez oprávněného důvodu využívat motivu strachu, to je zakotveno i v zákoně o reklamě. Jsou ale situace, kdy se strach v reklamě využívá,“ vysvětluje Vysekalová. Podle ní byl motiv strachu adekvátně využit například v kampani BESIPu Nemyslíš, zaplatíš. Zdůraznila, že kampaň by měla motivovat k určitému chování, nikoliv však zastrašovat. „Důležitá je intenzita strachu, protože když to přeženeme, tak se lidé leknou. A jaká je lidská reakce na strach? Buď úplně strneme nebo utečeme,“ popisuje odbornice v oblasti psychologie trhu.

Podle ní je tedy využití strachu v kampani na podporu očkování na místě, otázkou ale zůstává, zda použité obrázky skutečně osloví cílovou skupinu, která je značně široká. V dopoledním vysílání Rádia Z Vysekalová řekla, že podle jejího názoru měla kampaň na podporu očkování začít dříve. „Obecně platí, že pozitivní motivace je účinnější než ta negativní. V této fázi je to ale možné využít. I kdyby to působilo jen na malou část populace, tak to má smysl,“ říká Vysekalová v rozhovoru s moderátorem Nikolou Bojčevem. Dodala, že zatímco na lidi, kteří s očkováním zatím váhají, může tato kampaň zapůsobit, skalní odpírače jistě nijak neovlivní.

Poslechněte si rozhovor moderátora Nikoly Bojčeva s prezidentkou České marketingové společnosti Jitkou Vysekalovou.

Popis podcastu

Zajímavá témata z různých oborů, moderátor a hosté, kteří musí dát odpověď.

Všechny díly podcastu Dopolední host můžete pohodlně poslouchat v mobilní aplikaci mujRozhlas pro Android a iOS nebo na webu mujRozhlas.cz .