Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Konec Bohemia Energy byl překvapením, indicie tam ale byly. Spotřebitelé by nyní měli vyčkat, radí Máčová ze Sdružení obrany spotřebitelů

Konec Bohemia Energy byl překvapením, indicie tam ale byly. Spotřebitelé by nyní měli vyčkat, radí Máčová ze Sdružení obrany spotřebitelů

Obrázek epizody Konec Bohemia Energy byl překvapením, indicie tam ale byly. Spotřebitelé by nyní měli vyčkat, radí Máčová ze Sdružení obrany spotřebitelů

Poslechněte si podcast

18. 10. 2021

14 min

O epizodě podcastu

Sdružení obrany spotřebitelů zaměstnává v těchto dnech nejvíce konec několika dodavatelů energie včele se společností Bohemia Energy. To se týká téměř milionu spotřebitelů. Konec společnosti Bohemia Energy ze dne na den bylo velké překvapení, přiznává Vedoucí poradny Sdružení obrany spotřebitelů Alena Máčová.
„Nějaké indicie tam byly. Za poslední týdny jsme měli mnoho dotazů od spotřebitelů, kteří řešili jednostrannou změnu smlouvy, zvýšení ceny od skupiny Bohemia Energy, ačkoli měli cenu dodávek danou fixně,“ říká Máčová. Podle ní bylo proto jasné, že tito dodavatelé nejsou schopni plnit smlouvy, na kterých se se spotřebiteli domluvili. Mnoho lidí se nyní na Sdružení obrany spotřebitelů obrací s dotazy. Nejčastěji se spotřebitelé ptají na to, jestli mají i nadále po konci těchto dodavatelů platit zálohy nebo jak zrušit SIPO.

„Smlouvy jsou platné pouze do doby, do kdy dodávky energií poskytovala společnost Bohemia Energy,“ vysvětluje Máčová, která byla dopoledním hostem Rádia Z. Ve studiu ji přivítal moderátor Nikola Bojčev. Smlouvy na elektřinu proto skončily 14. října tohoto roku, u dodávek na plyn přestaly smlouvy platit 17. října. Dodavatelé mají povinnost spotřebiteli do čtyř týdnů od konce smlouvy dodat mimořádné vyúčtování.

Spotřebitelé by už nyní tomuto dodavateli neměli platit žádné zálohy. Následně by se spotřebitelům měl ozvat dodavatel poslední instance. K tomu by mělo podle Máčové dojít ještě tento týden. Pokud se neozve, měli by spotřebitelé vyčkat. Máčová zdůraznila, že o dodávky energií nepřijdou. „To, že dodavatel poslední instance se s informacemi a pokyny k platbě ozve později, pokud je administrativně zatížen, nevadí. Žádné sankce spotřebiteli za pozdní uhrazení záloh nehrozí,“ dodává Máčová.

Poslechněte si rozhovor moderátora Nikoly Bojčeva s vedoucí poradny Sdružení obrany spotřebitelů Alenou Máčovou.

Popis podcastu

Zajímavá témata z různých oborů, moderátor a hosté, kteří musí dát odpověď.

Všechny díly podcastu Dopolední host můžete pohodlně poslouchat v mobilní aplikaci mujRozhlas pro Android a iOS nebo na webu mujRozhlas.cz .