
Jak o výuce literatury přemýšlí ty, které samy umělecké texty tvoří? Jak se k čtení i psaní knih dostávaly, co si myslí, že budoucímu autorstvu ve škole pomáhá – a proč je pro ně klíčový koncept pozornosti a proč naopak brojí proti pojmu talentu? K dlouhému, ale o to pohodovějšímu předvánočnímu povídání přišly dvě výrazné současné autorky: Kristina Hamplová a Klára Krásenská. Kromě jejich (i odborné – bohemistické a učitelské) zkušenosti zazní i autorské čtení včetně dvou nových, poprvé zaznívajících básní – i pár myšlenek, jak s těmito texty třeba pracovat ve třídě, dojde na praktické rady i obecnější úvahy… Tipněte si: koho ve středoškolském věku ovlivnil Vonnegut a Borges – a koho Woolfová a Tolkien?
Zdroje:
Hamplová, Kristina: Lover/Fighter. Dokořán, 2024.
Krásenská, Klára: Mýtinami. Viriditas, 2023.
Krásenská, Klára: Veni, veni. Argo, 2025.
Weilová, Simone: Očekávání Boha. Kalich, 2024.
