Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Nechat žít a přežít #1 - Jak chápat bezpečí

Nechat žít a přežít #1 - Jak chápat bezpečí

Obrázek epizody Nechat žít a přežít #1 - Jak chápat bezpečí

Poslechněte si podcast

9. 11. 2022

1 hod 14 min

O epizodě podcastu

Psychoterapeut Zdeněk Kalvach vedl více než 15 let bezpečnostní týmy velkých mezinárodních organizací, které chránily lidi proti extrémním formám násilí. Jeho původní profesí je bezpečnostní management. V roce 2017 absolvoval pětiletý psychoterapeutický výcvik PCA Institutu Praha. Dnes se živí jako terapeut se specializací na rogersovskou terapii. Z rozhovoru: „Dítě má potřebu explorovat. Od toho, že se nehýbe, od prsu, začne odlézat dál a dál a rozšiřuje své kruhy. A spolu s věkem a rozšiřováním těch kruhů přibývá množství nebezpečí. Některá ta nebezpečí vytváří podmínky k rozvoji, a to je ten žádoucí stres. To znamená, že dítě by si mělo budovat imunitu díky tomu, že je konfrontováno s viry a bakteriemi. Mělo by si budovat koordinaci, tím že vrávorá, padá, zkouší lézt do schodů. A to všechno bychom ho měli nechat dělat podle potřeb, cucat věci…“ „A ta odpověď nebo metodika je, že my se s každým incidentem snažíme pracovat na úrovni jak odrazení útoku - řekněme nějaká prevence toho živelního, čili, jak můžu zmírnit, že se nějaký ten extrémní útok stane. To je jedna sada opatření. Potom je to včasná detekce. To znamená: dítě mi může někam spadnout, ale nemělo by se dít, že tam zůstane dvě hodiny a já o tom nevím. Je to mechanismus toho, že jsem si všimnul, že se něco stalo. Nebo někdo ho šikanuje ve škole. Nebo mu někdo ubližuje. Nebo se s ním někdo snaží nevhodně seznámit přes internet. A nemělo by to být tak, že já to o tom prostě vůbec nevím.“ #nechatzitaprezit - rozhovory o bezpečí s terapeutem Zdeňkem Kalvachem Prosím, podpořte to, co dělám a co vám, jak doufám, dává smysl. Pojďte na https://detijsoutakylidi.cz/podporit, nebo na https://www.patreon.com/detijsoutakylidi a staňte se patronem DĚTI JSOU TAKY LIDI! Děkuju! 💕 📖 Kniha Děti jsou taky lidi: https://kniha.detijsoutakylidi.cz/ 💌 Newsletter jednou za měsíc: https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/c8n8b2 💘 Placky a samolepky na auto DĚTI JSOU TAKY LIDI: https://forms.gle/VEo8Y4NCyENVG2Zm7 🎥 Film Svobodné děti: https://svobodnedeti.cz/ 🤝 Besedy: https://detijsoutakylidi.cz/besedy/

Psychoterapeut Zdeněk Kalvach vedl více než 15 let bezpečnostní týmy velkých mezinárodních organizací, které chránily lidi proti extrémním formám násilí. Jeho původní profesí je bezpečnostní management. V roce 2017 absolvoval pětiletý psychoterapeutický výcvik PCA Institutu Praha. Dnes se živí jako terapeut se specializací na rogersovskou terapii.

Z rozhovoru:

„Dítě má potřebu explorovat. Od toho, že se nehýbe, od prsu, začne odlézat dál a dál a rozšiřuje své kruhy. A spolu s věkem a rozšiřováním těch kruhů přibývá množství nebezpečí. Některá ta nebezpečí vytváří podmínky k rozvoji, a to je ten žádoucí stres. To znamená, že dítě by si mělo budovat imunitu díky tomu, že je konfrontováno s viry a bakteriemi. Mělo by si budovat koordinaci, tím že vrávorá, padá, zkouší lézt do schodů. A to všechno bychom ho měli nechat dělat podle potřeb, cucat věci…“

„A ta odpověď nebo metodika je, že my se s každým incidentem snažíme pracovat na úrovni jak odrazení útoku - řekněme nějaká prevence toho živelního, čili, jak můžu zmírnit, že se nějaký ten extrémní útok stane. To je jedna sada opatření. Potom je to včasná detekce. To znamená: dítě mi může někam spadnout, ale nemělo by se dít, že tam zůstane dvě hodiny a já o tom nevím. Je to mechanismus toho, že jsem si všimnul, že se něco stalo. Nebo někdo ho šikanuje ve škole. Nebo mu někdo ubližuje. Nebo se s ním někdo snaží nevhodně seznámit přes internet. A nemělo by to být tak, že já to o tom prostě vůbec nevím.“

#nechatzitaprezit - rozhovory o bezpečí s terapeutem Zdeňkem Kalvachem

Prosím, podpořte to, co dělám a co vám, jak doufám, dává smysl. Pojďte na https://detijsoutakylidi.cz/podporit, nebo na https://www.patreon.com/detijsoutakylidi a staňte se patronem DĚTI JSOU TAKY LIDI! Děkuju! 💕

📖 Kniha Děti jsou taky lidi: https://kniha.detijsoutakylidi.cz/

💌 Newsletter jednou za měsíc: https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/c8n8b 2

💘 Placky a samolepky na auto DĚTI JSOU TAKY LIDI: https://forms.gle/VEo8Y4NCyENVG2Zm7

🎥 Film Svobodné děti: https://svobodnedeti.cz/

🤝 Besedy: https://detijsoutakylidi.cz/besedy/

Popis podcastu

Jsem Zdeňka Šíp Staňková, miluju svobodu, Pipi Dlouhou punčochu, cestování a zmrzlinu. Jsem mámou 3 dětí a zakladatelkou Děti jsou taky lidi. Ráda si povídám o svobodném vzdělávání, respektujícím rodičovství, důvěře v děti i v sebe. Jsem autorkou knihy Děti jsou taky lidi a spoluautorkou dokumentárního filmu Svobodné děti o rodinách na cestě za sebeřízeným vzděláváním (volně na YouTube). Propaguji informovanost v oblasti práv dětí a rodičů ve vzdělávání (FB skupina Řešení problémů ve škole stížnosti na učitele a školy) a deset let jsem se podílela na rozvoji iniciativy Svoboda učení.