Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #03: Škola ano, ale ne u nás. Starosta Prahy 6 popisuje odpor proti gymnáziu Duhovka

#03: Škola ano, ale ne u nás. Starosta Prahy 6 popisuje odpor proti gymnáziu Duhovka

Obrázek epizody #03: Škola ano, ale ne u nás. Starosta Prahy 6 popisuje odpor proti gymnáziu Duhovka

Poslechněte si podcast

10. 6. 2025

44 min

Starosta Prahy 6 Jakub Stárek v dalším díle podcastu DeNIMBYzace popisuje, proč výstavba soukromého gymnázia Duhovka rozvířila veřejnou debatu a jak čelí tlaku části místních obyvatel i politické opozice.


„Učebnicový příklad NIMBY,“ říká a vysvětluje, proč projekt považuje za přínosný. Jaké má městská část demografické výzvy a co vše komplikuje výstavbu škol a veřejných budov v metropoli? Vedle gymnázia se v Praze 6 řeší i nové školky či krytý bazén – a pokaždé naráží na fenomén „not in my backyard“.

Natočeno ve studiu ⁠⁠Datarun⁠⁠ !


📈 | ODEBÍREJTE NÁS!

⁠⁠ https://www.youtube.com/@Datarun_cz⁠⁠


🛍️ | OBCHOD!

⁠⁠https://shop.datarun.cz⁠⁠


👀 | MĚJTE O VŠEM PŘEHLED:

⁠⁠Instagram Datarun⁠⁠

⁠⁠X Datarun⁠⁠

⁠⁠Facebook Datarun⁠⁠

⁠⁠Tiktok Datarun⁠⁠


🤠 | MODERÁTOR

ADRIANA KRNÁČOVÁ


🤝 | HOST

JAKUB STÁREK


#datarun #denimbyzace #notinmybackyard #vystavba #podcastcz

Popis podcastu

V Česku se dostatečně nestaví – ať už jde o bydlení, infrastrukturu, průmysl nebo veřejné služby. Podcast DeNIMBYzace Česka otevírá téma fenoménu NIMBY („Not In My Back Yard“ – „Ne na mém dvorku“) a jeho dopadu na rozvoj země. Proč se každý projekt setkává s odporem? Jaký podíl na tom má byrokracie, legislativa nebo soudy? Co bychom mohli změnit, aniž bychom ohrozili právo veřejnosti vyjádřit názor? A jaké další aspekty ovlivňují výstavbu v Česku? Podcast hledá cestu ke zdravé rovnováze mezi rozvojem a participací.