Úvod
Podcasty
Byznys
DEMARKETING: nejlepší čeští marketéři prozrazují své postupy a byznysmodely
5 – Lukáš Uhl, ex-CEO Dáme Jídlo o tom, ja...
DEMARKETING: nejlepší čeští marketéři prozrazují své postupy a byznysmodely
Pavel Šíma
Byznys
,
Marketing
5 – Lukáš Uhl, ex-CEO Dáme Jídlo o tom, jak zečtyřnásobil startup a jak se stát se jedničkou na trhu
Poslechněte si podcast
6. 9. 2016
2 hod 50 min
Přišel , ztrojapůlnásobil , opanoval trh , přivedl k prodeji za několik set milionů a odešel do globálu . Tak by se dala stručně popsat dvouleté vedední českého start-upu Dáme jídlo Lukášem Uhlem.
Nejdřív dostal na starosti logistiku. Z party nerudných kurýrů v rezavých feliciích, kvůli kterým musel chodit do práce ozbrojený, udělal flotilu 200 příjemných a spolehlivých doručovatelů. Logistická část firmy se stala interně profitabilní a byla natolik jedinečná, že ji později chtěli zavádět do food-delivery startupů v celé Evropě.
Po tomto prvním úspěchu mu svěřili celou firmu. A Lukáš investory nezklamal. Za dva roky udělal ze 70 000 objednávek měsíčně 240 000 . Zničil jedinou vážnou konkurenci Jídlo teď a zároveň firmu připravil na prodej globálnímu hráči Delivery hero , kam posléze odešel dělat ředitele celosvětové logistiky.
Jak tohle všechno zvládl za tři roky? Podle svých slov hlavně díky tvrdému řízení firmy skrze KPIčka a analytickým pohledem na byznys prostřednictvím analýzy kohort. A taky některými japonskými manažerskými praktikami, o které se s posluchači rád podělí.
Lukáš otevřeně vypráví o tom
- jak vyřešil zdánlivě neřešitelné a nekonečně se vlekoucí problémy jednoduchým zavedením KPIček. Nasadil je na všech úrovních od pracovníků v depu po marketingového ředitele. A jaká KPIčka dostal on sám od investorů?
- Jak dostal na nohy logistiku Dáme Jídlo a v čem je natolik unikátní?
- Jak řídit investice v řádech milionů EURo s naprostým klidem a jistotou díky kohortní analýze zákazníků? A jaké nástroje na to používat?
- O čem si píšou hladoví zákazníci na chatu se slečnami na zákaznické podpoře?
- Proč je důležité mít diverzitu mezi restauracemi a hlavně neopomenout řízky?
- Jak posuzovat úspěch marketingu? A které marketingové kanály a kampaně byly nejúspěšnější?
- A proč by měl i CEO občas sednout na skútr a rozvážet polívky?
Protože je Lukáš i bývalý konzultant z McKinsey, dozvíte se jako bonus jak přijít na skutečný kořen každého firemního a byznysového problému pomocí metody 5 whys.
Nechybí ani rady pro začínající start-upisty a jedna must-read knížka.
Odkaz na sdílitelnou stránku na webu: www.pavelsima.cz/uhl.