
Umělá inteligence dokáže leccos, ale svůj obchod jí zatím nesvěřujte

O epizodě podcastu
Článek Pavla Kasíka. AI nástroje se vyvíjejí překotným tempem, ale stále mají řadu nedostatků. Poslední týdny ukázaly, jak neintuitivní a ošemetné je zavádění umělé inteligence do firemní a obchodní praxe.
Řada firem na své stránky v posledním roce umístila chatbota, tedy virtuálního asistenta, který má lidem pomoci zorientovat se v nabídce. Někdy jde o primitivní prográmek, který pouze opakuje některou z předem nastavených frází. Jindy má ale umělá inteligence otěže povolené a dostane možnost si s lidmi povídat. Cílem je samozřejmě návštěvníka nejen potěšit a pobavit, ale především z něj udělat platícího zákazníka. A tam nastává problém: Co když chatbot lidem nabídne cenu, která neodpovídá realitě? Víme, že velké jazykové modely mají sklon „halucinovat“, tedy vymýšlet si důvěryhodně znějící, leč zcela nepravdivé odpovědi.
Celý článek čtěte zde .
- Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy .
- Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
- Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram .
- Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.